زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت فواید عامه: نخستین سروی تخنیکی پروژۀ افغان ترانس در آیندۀ نزدیک آغاز خواهد شد

وزارت فواید عامه: نخستین سروی تخنیکی پروژۀ افغان ترانس در آیندۀ نزدیک آغاز خواهد شد

کابل (پژواک، ۱۵ سرطان ۱۴۰۳): وزارت فواید عامۀ افغانستان از تمدید قرارداد کار ترمیم خط‌ آهن حیرتان – مزارشریف برای مدت شش ماه دیگر خبر داده می‌گوید که نخستین سروی تخنیکی پروژۀ خط آهن افغان ترانس در آیندۀ نزدیک آغاز خواهد شد.

خط آهن افغانستان، ازبکستان و پاکستان (افغان ترانس) – که ۷۸۰ کیلومتر طول دارد و آسیای مرکزی را از طریق افغانستان با آسیای جنوبی وصل می‌کند، از شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ آغاز و تا شهرک تورخم ولایت ننگرهار امتداد می‌یابد.

نخستین سروی ساحوی این پروژه در ماه اسد سال گذشته تکمیل شده‌است.

در خبرنامۀ وزارت فواید عامه آمده، قرارداد کار ترمیم خط آهن حیرتان – مزارشریف میان معینیت خط آهن این وزارت و ادارۀ راه آهن ازبکستان برای شش ماه دیگر تمدید شد.

منبع نوشته، این قرارداد به دلیل اینکه مدت اعتبار آن به پایان رسیده و کار ترمیم برخی از ستیشن‌های آن ناتمام مانده بود، دوباره تمدید شد.

منبع افزوده که ملا بخت‌رحمن شرافت، معاون خط آهن دو روز قبل به بندر حیرتان سفر کرد و در آنجا در دیدار با هیأتی ازبکستانی در مورد همکاری‌های دوجانبه در زمینۀ خط آهن و برخی مسایل مهم دیگر گفتگو کرد.

وزارت فواید عامه نوشته، هیأت ازبکستانی اطمینان داد که کار ستیشن نایب‌آباد در مسیر حیرتان – مزارشریف تکمیل گردیده و در آیندۀ نزدیک به بهره‌برداری سپرده خواهد شد و انتقالات توسط خط آهن تا شهر مزارشریف خواهد رسید.

منع می‌نگارد، هیأت ازبکستانی تعهد سپرد، کشورش آماده‌است که به هدف ارتقای ظرفیت تخنیکی و مسلکی به کارمندان معینیت خط آهن افغانستان بورسیه بدهد تا بیشتر مسلکی شوند.

این هیأت گفته، در نظر دارد که تیم‌های تخنیکی مشترک ازبکستان و امارات متحدۀ عربی در آیندۀ نزدیک کار نخستین سروی تخنیکی پروژۀ خط آهن افغان ترانس را آغاز کنند.

معاون خط آهن وزارت فواید عامه، ازبکستان را شریک مهم و تاثیرگذاری در بخش خط آهن افغانستان خواند و گفت، پروژۀ راه آهن افغان ترانس که یک پروژۀ اتصال منطقه‌یی است، در اولویت‌های امارت اسلامی افغانستان و وزارت فواید عامه قرار دارد.

Views: 20

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر