زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سال گذشته به ارزش بیش از۷۶ ميليون دالر پروژه‌های عمرانی در ننگرهار تطبیق شده‌است

سال گذشته به ارزش بیش از۷۶ ميليون دالر پروژه‌های عمرانی در ننگرهار تطبیق شده‌است

author avatar
14 Jul 2024 - 18:31
سال گذشته به ارزش بیش از۷۶ ميليون دالر پروژه‌های عمرانی در ننگرهار تطبیق شده‌است
author avatar
14 Jul 2024 - 18:31

جلال‌آباد (پژواک، ۲۳ سرطان ۱۴۰۳): رئیس اقتصاد ننگرهار می‌گوید، سال گذشته به ارزش بیش از ۷۶ ميليون دالر امریکایی پروژه‌های عمرانی از سوی مؤسسات داخلی و خارجی در این ولایت تطبیق شده‌است.

به گفتۀ مسؤولین، این پروژه‌ها شامل ساخت راه‌ها، سرک‌ها، کانال‌ها و تعمیرات مکاتب و شفاخانه‌ها و سایر پروژه‌های عام‌المنفعه شامل می‌باشد.

مولوی عطاالرحمن فاتح، رئیس اقتصاد ولایت ننگرهار که امروز (۲۳ سرطان) دستاوردهای سال گذشته خود را با خبرنگاران در دفتر رسانه‌های این ولایت شریک می‌ساخت، این اظهارات را بیان داشت.

او افزود، ریاست اقتصاد هماهنگی خوبی را میان مؤسسات داخلی و خارجی و ادارات حکومتی در این ولایت ایجاد کرده که به اساس آن، کارهای تطبیق پروژه‌ها نیز به سرعت انجام می‌شود.

او می‌گوید، سال گذشته به ارزش ۷۶ میلیون و۴۱۰ هزار و ۳۰۰ دالر امریکایی کار ۲۱۱ پروژۀ مختلف از سوی مؤسسات داخلی و خارجی در این ولایت آغاز شده که از این میان کار ۱۲۱ پروژۀ آن تکمیل گردیده و کار‌۹۰ پروژۀ باقی‌‎مانده جریان دارد.

موصوف گفت، سال گذشته ۱۳ پروژه به هزینۀ ۳۰۲ میلیون افغانی از بودجه ملی  در ننگرهار عملی شده و امسال به ارزش دو میلیارد افغانی پیشنهاد ۱۵۴پروژه نیز شده که پس از منظوری کار‌های آن آغاز خواهد شد.

به اساس معلومات مولوی فاتح، ۱۵۷ مؤسسه در ننگرهار فعالیت دارد که از این میان ۴۷ موسسۀ آن خارجی و۱۱۰ آن داخلی می‌باشد و در این اواخر۳۰ موسسۀ دیگر داخلی و خارجی به تازه‌گی فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند که برای همۀ آنان سهولت‌های لازم را فراهم ساخته‌اند.

او همچنان گفت: «ما در سال گذشته از کارکرد مؤسسات داخلی و خارجی و پروژه‌های مختلف نظارت کرده‌یم که فعالیت خوب آنان مورد تقدیر قرار گرفته و کاستی‌های آنان مشخص و حل شده‌است، با موسسات روابط خوب داریم و برای آنان اطمینان همکاری و هماهنگی بیشتری می‌دهیم.»

رئیس اقتصاد گفت، برای رفع نیارمندی‌ها در بخش‌های مختلف پروفایل ولایتی را به‌شکل کتاب ترتیب کرده و آن را با موسسات شریک ساخته، همچنان طرحی را برای رسیده‌گی به نیازمندی‌ها تهیه نموده و برای عملی شدن به مرکز ارسال کرده‌است.

او افزود، سال گذشته برای ۱۳هزار و۵۰۰ تن در ننگرهار فرصت‌های کار‌ی درازمدت و کوتاه‌مدت و برای صدها تن به‌شمول زنان فرصت‌های آموزش حرفه‌یی فراهم شده‌است.

رئیس اقتصاد ننگرهار همچنان گفت، کمک‌های مختلف را برای خانواده‌های عودت‌کننده جلب کرده و برای بهبود کار و حل مشکلات با موسسات نشست‌های متعددی را برگزار کرده‌اند.

بازدیدها: 10

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر