زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

احتمال بارنده‌گی نسبتاً شدید در دوازده ولایت کشور

احتمال بارنده‌گی نسبتاً شدید در دوازده ولایت کشور

author avatar
16 Jul 2024 - 12:38
احتمال بارنده‌گی نسبتاً شدید در دوازده ولایت کشور
author avatar
16 Jul 2024 - 12:38

کابل (پژواک، ۲۶ سرطان ۱۴۰۳): وزارت ترانسپورت و هوانوردی از احتمال بارنده‌گی نسبتاً شدید، سرازیر شدن سیلاب‌ها و بالا آمدن سطح آب دریاها برای امروز و دو روز آینده در ۱۲ ولایت کشور خبر داده‌است.

این وزارت در صفحۀ ایکس خود با نشر خبرنامه‌یی نگاشته‌است که امروز احتمال وقوع بارنده‌گی نسبتاً شدید، رعد و برق و سیلاب‌های آنی در ولایت‌های بدخشان، نورستان، کنر، لغمان، پنجشیر، کاپیسا، پروان، ننگرهار، کابل، لوگر، پکتیا و خوست وجود دارد.

منبع نگاشته‌است که مقدار بارنده‌گی در نقاط مختلف بین ۱۵ الی ۳۵ ملی‌متر پیش‌بینی گردیده‌است.

منبع همچنان نگاشته که در ولایت‌های غربی، شرقی و مرکزی، به‌شمول سالنگ‌ها احتمال بادهای شدید همراه با گرد و خاک وجود دارد که سرعت آن در نقاط مختلف بین ۵۰ الی ۷۵ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌گردد.

همچنان وزارت وزارت آب و انرژی نیز امروز (سه‌شنبه) در خبرنامه‌یی نگاشته‌است که از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ ماه جاری احتمال سرازیرشدن سیلاب‌ها و ازدیاد سطح آب دریاها در بعضی از ساحات حوزه‌های دریایی کشور وجود دارد.

به نقل از منبع، در تاریخ‌های متذکره احتمال سرازیر شدن سیلاب ناشی از بارنده‌گی، و ذوبان برف با بلند شدن سطح آب در مسیر دریاهای بدخشان، تخار، پنجشیر، غوربند، لوگر، غزنی، میدان وردک، کنر، لغمان، پکتیا، خوست و بعضی سیلبرهای مربوطه متصور است.

این وزارت از ساکنان مناطق متذکره خواسته تا از نزدیک شدن به کنار دریاها هنگام سیلاب یا آب‌خیزی خودداری کرده و هنگام جاری‌شدن سیلاب و یا بلند رفتن سطح آب دریاها به مناطق پائین دست خبر بدهند تا از تلفات انسانی جلوگیری شود.

Views: 16

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر