زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سرپرست د افغانستان بانک: متعهد به توسعۀ خدمات مالی در تمام نقاط کشور هستیم

سرپرست د افغانستان بانک: متعهد به توسعۀ خدمات مالی در تمام نقاط کشور هستیم

author avatar
17 Jul 2024 - 17:13
سرپرست د افغانستان بانک: متعهد به توسعۀ خدمات مالی در تمام نقاط کشور هستیم
author avatar
17 Jul 2024 - 17:13

کابل (پژواک، ۲۷ سرطان ۱۴۰۳): سرپرست بانک مرکزی در دیدار با نمایندۀ سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته که این بانک متعهد به گسترش خدمات مالی در تمام مناطق کشور است تا همه شهروندان به‎طور یکسان از این خدمات بهره‌مند شوند.

بانک مرکزی امروز (چهارشنبه) با نشر خبرنامه‌یی از دیدار نوراحمد آغا، سرپرست این بانک با روزا اوتونبایوا، نمایندۀ سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان خبر داده‌است.

منبع نوشته‎است که دو طرف در این دیدار در مورد توسعۀ خدمات مالی گفتگو کرده‌اند.

منبع اضافه کرده‌است: «در این دیدار محترم نوراحمد آغا بر اهمیت توسعۀ خدمات مالی در تمام نقاط کشور تأکید کرد و آن را یکی از عوامل مهم در بهبود وضعیت اقتصادی کشور برشمرد؛ وی اظهار داشت که د افغانستان بانک متعهد به گسترش خدمات مالی به تمامی مناطق کشور است تا همه شهروندان به‎طور یکسان از این خدمات بهره‌مند شوند.»

موصوف افزوده، بانک مرکزی مقررۀ را برای اعطای قرضه‌های کوچک تدوین کرده‌است که این اقدام می‌تواند به گسترش خدمات مالی در کشور کمک کند.

از جانبی، وی تاکید کرده‌است که توجه نهادهای همکار به این بخش می‌تواند در ایجاد شغل و کاهش بیکاری نقش مؤثری ایفا کند.

نوراحمد آغا در بخش دیگر سخنانش بر ضرورت توسعۀ بانک‌داری اسلامی در کشور تاکید کرده و بهره‌گیری از تجارب کشورهای پیشتاز در این زمینه را مهم دانسته‎است.

نامبرده خاطرنشان کرده‌‎ که بانک مرکزی متعهد به توسعۀ این بخش بوده و در صدد است تا زمینۀ ارایۀ خدمات مالی و بانکی بر اساس اصول شرعی را فراهم کند.

در همین حال، اوتونبایوا نیز در این دیدار وعدۀ همکاری در زمینۀ توسعۀ خدمات مالی و ایجاد ارتباط با نهادهای پیشتاز بانک‌داری اسلامی را داده و این بخش را برای مردم افغانستان بسیار مهم تلقی کرده‌است.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر