زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

توظیف نیروهای امنیتی برای جلوگیری از شکستن شول پسته قبل از وقت معین آن در هرات

توظیف نیروهای امنیتی برای جلوگیری از شکستن شول پسته قبل از وقت معین آن در هرات

author avatar
17 Jul 2024 - 17:25
توظیف نیروهای امنیتی برای جلوگیری از شکستن شول پسته قبل از وقت معین آن در هرات
author avatar
17 Jul 2024 - 17:25

هرات (پژواک، ٢٧ سرطان ١٤٠٣): رياست زراعت، آبيارى و مالدارى ولايت هرات می‌گوید که نیروها امنیتی به‌گونۀ ثابت و سیار مؤظف شده تا  از جنگلات پسته در این ولایت حفاظت نموده و نگذارند که شول پسته قبل از زمان معین آن از سوی مردم شکستانده شود.

مولوی پیرمحمد حلیمی، رئیس زراعت، آبیاری و مالداری هرات در صحبت با رسانه‌ها گفت که به دلیل تغییرات اقلیمی و سرد بودن هوا، امسال پسته تاکنون در اين ولايت پخته نشده‌ و احتمال دارد تا یک ماه دیگر زمان نیاز باشد تا اين محصول آمادۀ برداشت شود.

موصوف افزود که برای تأمین امنیت پسته‌زارها، نیروهای امنیتی در منطقه به‌گونۀ ثابت و سیار حضور دارند و از مردم درخواست می‌شود که تا زمان پخته شدن پسته صبر داشته باشند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی مستقر در منطقه گفته‌اند که تمامی راه‌های ورودی به پسته‌زارها مسدود شده و تمام مالداران فعلا از پسته‌زارها به بیرون هدایت داده شده‌اند.

جنگلات پسته در ولسوالى‌هاى كشک كهنه و رباط سنگى ولایت هرات موقعيت دارد كه امسال به اثر بارش باران و سال آبی حاصلات پسته بسیار خوب است.

رمضان جمشیدی، مدیر جنگلات ریاست زراعت نیز تایید کرد که به دلیل سردی هوا، پسته تا هنوز به پختگی نرسیده و باید حداقل یک ماه دیگر صبر شود تا محصول آمادۀ برداشت شود.

وى نيز از مردم خواست که تا پخته شدن پسته بايد شول‌ پسته را نشکنانند.

قابل يادآورى است كه همه ساله به اثر عدم توجه حاصلات اين جنگلات به‎شكل خودسر توسط مردم برداشت مى‌شد كه به ‌گفتۀ مسؤولين، منبعد اين ساحات جهت بلندبردن عوايد حكومت تحت مديريت  حكومت خواهد بود و سطح توليد این محصول نیز مشخص خواهد شد.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر