زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیگار: دو ادارۀ کمک‌کنندۀ امریکا قوانین نظارت بر کمک‌ها در افغانستان را رعایت نکرده‌است

سیگار: دو ادارۀ کمک‌کنندۀ امریکا قوانین نظارت بر کمک‌ها در افغانستان را رعایت نکرده‌است

author avatar
18 Jul 2024 - 14:00
سیگار: دو ادارۀ کمک‌کنندۀ امریکا قوانین نظارت بر کمک‌ها در افغانستان را رعایت نکرده‌است
author avatar
18 Jul 2024 - 14:00

کابل (پژواک، ۲۸ سرطان ۱۴۰۳): سیگار می‌گوید، سه ادارۀ کمک‌کننده مربوط وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان رهنمود این وزارت را به‎گونۀ کامل عملی کرده اما دو ادارۀ دیگر در این کار بازمانده‌است.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، ادارۀ بازرسی ویژۀ آمریکا در بازسازی افغانستان (سیگار) بین ماه‌های مارچ و نومبر سال ماقبل (۲۰۲۲)، گزارش تهیه‎شده مبنی بر برخورد پنج ادارۀ کمک‌کنندۀ وزارت امور خارجۀ این کشور را منتشر ساخته‌است.

بربنیاد گزارش، این پنج نهاد پول امریکا را در افغانستان به مصرف می‌رسانند که از این جمله دو نهاد نتوانسته‌‌اند سندی را ارایه کنند که گویا رهنمود وزارت خارجه و مقررات ارزیابی ضد تروریزم را کاملاً تطبیق کرده باشد.

در گزارش آمده‌است، این دو اداره شامل ادارۀ دیموکراسی، حقوق بشری و کار  (DRL) و همچنان، مبارزه علیه مواد مخدر و امور حاکمیت قوانین ( (INL وزارت امور خارجۀ امریکا می‌باشد.

اما منبع می‌افزاید، بخش امور سیاسی – نظامی و دفتر جمع‌آوری و از بین بردن سلاح ((PM/WRA، بخش اتباع، مهاجرت و پناهجویان (PRM)، بخش امور آسیای مرکزی و جنوبی و دفتر دپلوماسی عامۀ رسانه‌ها (SCA/PPD) از جمله نهادهای این وزارت است که اسناد قناعت‎بخش را به این اداره ارایه کرده‌است.

بر اساس گزارش‌، از آغاز ماه مارچ تا پایان نوامبر سال ۲۰۲۲ در هشت ماه امریکا در مجموع در افغانستان ۴۹۵ میلیون دالر را به مصرف رسانده‌است.

دو ادارۀ متذکره در پاسخگو کردن همکاران تطبیق‌کننده خود مبنی بر هزینۀ ۲۹۳ میلیون دالر مطابق معیارهای وزارت امور خارجۀ آمریکا بازمانده‌است.

سیگار می‌گوید، مقامات دولتی برای آنان گفته‌اند که به‌دلیل تغییر کارمندان دفتر امور حاکمیت قانون و مبارزۀ جهانی علیه مواد مخدر و منحل شدن دفتر افغانستان – پاکستان اسناد را نگهدار نکرده‌اند.

منبع می‌افزاید، دولت امریکا اکنون نیز در حال تمویل پروگرام‌ها برای کمک با مردم افغانستان است.

بر اساس قوانین امریکا، نهادهای امریکایی به‌شمول وزارت امور خارجۀ این کشور با آن مردم، نهادها و قلمروها داد و ستد کرده‌ نمی‌توانند که بالای آن محدودیت وضع گردیده‌ و یا در لست سیاه وزارت مالیۀ امریکا باشد.

در این گزارش به وزارت امور خارجۀ امریکا این هدایت نیز داده شده‌است که گام‌های را بردارد و اطمینان حاصل کند که تمام ادارات ذیربط معیارهای ارزیابی و نگهداری اسناد مربوطه را عملی می‌کنند.

وزارت امور خارجۀ امریکا نیز مشکلات در زمینۀ کنترول و نگهداری اسناد را تأیید کرده و تعهد عملی کردن توصیه‌های ذکر شده در این گزارش را سپرده‌است.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر