زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مولوی محمدعلی جان احمد: آرزوی مقامات حکومتی این است که به مردم خدمت کنند

مولوی محمدعلی جان احمد: آرزوی مقامات حکومتی این است که به مردم خدمت کنند

author avatar
30 Jul 2024 - 14:04
مولوی محمدعلی جان احمد: آرزوی مقامات حکومتی این است که به مردم خدمت کنند
author avatar
30 Jul 2024 - 14:04

چاریکار (پژواک، ۸ اسد ۱۴۰۳): معین وزارت سرحدات، اقوام و قبایل می‌گوید، امارت اسلامی به خدمت به مردم متعهد است و تلاش دارد که حقوق همه شهروندان را تامین کند.

مولوی محمدعلی جان احمد، معین هماهنگی امور جرگه‌ها و قبایل وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل این اظهارات را امروز در نشستی تحت نام «ثبات نظام اسلامی، اتحاد و انسجام ملت‌ها» که در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان برگزار شده بود، ارایه کرده‌است.

موصوف گفت، هدف از مبارزۀ بیست سالۀ امارت اسلامی استحکام نظام اسلامی بود که اکنون به این هدف رسیده‌‌است.

وی می‌گوید، مقامات امارت اسلامی در تلاش این هستند که چگونه به مردم خدمات بهتر ارایه کنند و این آرزوی آن‌ها است.

به گفتۀ وی، مقامات حکومتی، عالمان دینی و بزرگان قومی ولایت پروان مکلف هستند که احکام نظام اسلامی را تطبیق کنند و در زمینۀ تطبیق نظام شرعی هیج نوع مانعی وجود ندارد.

وی افزود: «من مردم پروان را می‌شناسم، بیست سال جهاد کرده‎اند، من از قربانی‌های آن‌ها آگاهی دارم، من از شما این را نمی‎خواهم که با نظام اسلامی ایستاده شوید، شما خود تان قبل از این برای این نظام قربانی داده‌‌آید.»

وی از مسؤولین و مردم خواست که در مقابل رسم و رواج‌های غیرشرعی و منکر موجود در جامعه بایستند و برای از بین بردن آن کار کنند.

موصوف گفت، مردم باید به تبلیغات افراد مقیم خارج از کشور فریب نخورند و فراموش نکنند که وضعیت افغان‌ها در نظام گذشته چگونه بود.

همچنان، وی به اشتراک کننده‌گان گفت که مشکلات خود را به‌گونۀ کتبی به آن‌ها پیشکش کنند تا به آن رسیده‌گی صورت گیرد.

در عین حال، شیخ حضرت‌ولی حقانی، رئیس عمومی هماهنگی امور جرگه‌ها و قبایل گفت که تامین امنیت بزرگترین دستاورد آن‌ها است و اجازۀ اقدامات مغرض را به هیچ‌کس نخواهد داد.

وی افزود، نظام کنونی یک فرصت است که همه مسؤولین باید مسؤولیت خود را به‌گونۀ درست انجام دهند.

حقانی افزود که سفرهای هیأت‌های وزارت به هر ولایت برای رسیده‌گی به خواست‌ها و روابط مستقیم با آنان است.

وی به هموطنان اطمینان داد که خواسته‌های شان را به مقامات مسؤول در میان خواهد گذاشت و به آنان جوابات مثبت خواهد داد.

همچنان، مولوی عبدالعلی قدرت‌الله امینی والی پروان در این نشست گفت، امارت اسلامی در زمینۀ تأمین امنیت و متحد ساختن اقوام گام‌های مهمی را برداشته‌است.

موصوف در سخنانش بر اهمیت امنیت تأکید کرد و گفت، با آمدن امارت اسلامی در بخش‌های مختلف کشور امنیت بهتر شده و به مردم پیام صلح و امنیت داده شده‌است.

وی افزود، متحد ساختن اقوام برای اتحاد ملی و کشورسازی حیاتی است و امارت اسلامی در این بخش گام‌های مهمی برداشته‌است.

همچنان، قاری محمدصدیق مخلص رئیس استخبارات ولایت پروان یادآوری کرد که اطمینان حاصل کردن مردم در بخش تأمین امنیت برای شان اولویت دارد.

وی در پیامی به مقامات حکومت پیشین گفت، ملت افغانستان حالا فریب نمی‌خورد و آنان باید بجای دراز کردن دست به سایر کشورها دوباره به کشور خود برگردند و در اینجا زنده‌گی عادی خود را آغاز کنند.

همچنان در این نشست شماری از بزرگان قومی ولسوالی‌های پروان نیز خواسته‌های خود را با مسؤولین شریک ساختند.

نعیم‌جان زاهد، بزرگ قومی ولسوالی شینواری به اهمیت نشست‌های امارت اسلامی با مردم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این نشست‌ها ادامه یابد.

وی افزود، ولسوالی شینواری در جنگ بیست‌ساله زیاد متضرر گردیده و اکنون امیدوار است که در این ولسوالی به سرک، دیوار‌های استنادی، سیستم مخابراتی و فراهم‌سازی سایر سهولت‌ها توجه صورت گیرد.

همچنان، قاری عبدالصبور بزرگ قومی ولسوالی سرخ پارسا گفت که امنیت این ولسوالی تأمین است، مردم از نظام راضی هستند اما از حکومت خواستار فراهم‌سازی امکانات ابتدائیه هستند.

موصوف خواستار تجهیز شفاخانۀ مرکزی، بازسازی سرک‌ها و افتتاح بخش توزیع تذکره‌های الکترونیکی شد. شماری از بزرگان قومی نیز خواسته‌های مشابه داشتند.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر