زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نگرانی سیگار از تجارت مواد مخدر در افغانستان و رد این نگرانی از سوی وزارت داخله

نگرانی سیگار از تجارت مواد مخدر در افغانستان و رد این نگرانی از سوی وزارت داخله

کابل (پژواک، ۱۷ اسد ۱۴۰۳): وزارت امور داخلۀ با رد گزارش اخیر سیگار در مورد «ادامۀ تجارت مواد مخدر در افغانستان» می‌گوید که این نگرانی بی‌جا است و ا.ا توانسته با تنهایی و امکانات محدود پدیدۀ مواد مخدر را از افغانستان ریشه‌کن کند.

نهاد بازرس ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) اخیرا در گزارشی گفته که با وجود دستور رهبری امارت اسلامی در جهت ممنوعیت کشت و قاچاق موادمخدر، تجارت تریاک در این کشور همچنان ادامه دارد.

  سیگار مدعی شده‌است که امارت اسلامی از زمان ظهورشان تا کنون پنج بار تلاش نموده تا کشت تریاک را در افغانستان ممنوع کند، اما هیچ کدام نتیجه‌بخش نبوده‌است.

 وزارت امور داخلۀ افغانستان امروز این گزارش را رد نموده و با نشر اعلامیه‌یی گفته‌است که حکومت سرپرست کشور با مواد مخدر مبارزۀ «جدی و قاطعانه» نموده‌است.

منبع می‌افزاید: «هیچ استثنایی در امر مبارزه با کشت، ترافیک، تولید، تورید، احتکار و ذخیره‌سازی مواد مخدر در افغانستان وجود ندارد و  برای از بین بردن این پدیده شوم، پولیس قاطعانه مبارزه خواهد کرد.»

وزارت داخله نوشته‌است که معتادین نیز از همه شهرهای کشور جمع‌آوری و درمان شده‌اند.

در اعلامیه آمده‌است: «گفته‌ها و نگرانی‌های برخی نهادها و کشورهای خارجی در خصوص رونق گرفتن مواد مخدر در افغانستان بیجا است و امارت اسلامی افغانستان همان‌طوری که توانست با تنهایی و امکانات محدود پدیدۀ مواد مخدر را از افغانستان ریشه‌کن نماید، در آینده نیز اجازه نخواهد داد که دوباره افغانستان مانند سال‌های گذشته به مرکز تجارت و ترافیک مواد مخدر مبدل گردد.»

در اعلامیه آمده‌است که در دو دهۀ گذشته با وجود اختصاص پول‌های هنگفت برای پروژه‌هایی زیر نام مبارزه با مواد مخدر و  حضور ده‌ها کشور خارجی، بازهم مواد مخدر در افغانستان رونق داشت و این کشور به مرکز تجارتی و تولیدی مواد مخدر مبدل گردیده بود.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر