زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نشست سه‌جانبه با حضور مقامات افغانستان، ازبیکستان و آذربایجان در کابل برگزار گردید

نشست سه‌جانبه با حضور مقامات افغانستان، ازبیکستان و آذربایجان در کابل برگزار گردید

کابل (پژواک، ۲۵ اسد ۱۴۰۳): وزارت صنعت و تجارت از برگزاری نشست سه‌جانبه با حضور مقامات افغانستان، ازبیکستان و آذربایجان در کابل خبر می‌دهد.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این  نشست با میزبانی الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان، و با حضور لزیز قدرتوف، وزیر صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری جمهوری ازبیکستان و مامدوف، معین وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، امروز در کابل برگزار شد.

به اساس معلومات منبع، در این نشست، موضوعات مختلفی از جمله توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری، همکاری‌های ترانسپورتی و لوجستیک، و مواد ساختمانی مورد بحث قرار گرفت. همچنین، به بررسی اکتشافات جیولوجیکی در ذخایر هیدروکربن و مواد معدنی، میکانیزم اجرای پروژه تولید سیمان در شمال افغانستان، و همکاری‌های منطقه‌ای پرداخته شد.

منبع اضافه کرده است که استفاده مؤثر از راه ابریشم جدید، خط‌‌آهن، و حضور فعال افغانستان در سازمان اقتصادی ایکو نیز از دیگر موضوعات مورد بررسی بود.

به نقل از این وزارت، هم‌چنین با شرح فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه معادن افغانستان در رابطه به ظرفیت و فرصت‌های موجود سرمایه‌گذاری در این سکتور و اولویت‌های افغانستان به هیئات معلومات ارایه گردید.

منبع نگاشته است که در پایان جلسه، توافقاتی درباره برگزاری نشست‌های آینده، مکان و زمان برگزاری آنها، و تشکیل تیم کاری دائمی سه کشور به امضاء رسید.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر