زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمبود نیروی بشری در مدیریت ترافیک هرات نظم شهری را با چالش مواجه کرده‌است

کمبود نیروی بشری در مدیریت ترافیک هرات نظم شهری را با چالش مواجه کرده‌است

author avatar
17 Aug 2024 - 14:08
کمبود نیروی بشری در مدیریت ترافیک هرات نظم شهری را با چالش مواجه کرده‌است
author avatar
17 Aug 2024 - 14:08

هرات (پژواک، ۲۷ اسد ۱۴۰۳): مسؤولین در مدیریت ترافیک هرات می‌گویند که کمبود نیروی بشری در این اداره سبب شده تا ترافیک شهری در مرکز این ولایت به‌گونۀ مؤثر کنترول و مدیریت نشود.

هرات که یکی از شهرهای بزرگ و مهم افغانستان در زون غرب کشور به‌شمار می‌رود، با جمعیت روزافزون و توسعۀ شهری، نیاز به نیروی ترافیک بیشتر دارد که بنا بر گفتۀ مقامات محلی، تعداد فعلی پولیس ترافیک در سطح شهر بسیار کمتر از نیازهای شهر است که این امر مدیریت مؤثر ترافیک را دچار چالش کرده‌است.

سمونوال غلام محمد نقیب، مدیرعمومی ترافیک قوماندانی امنیۀ ولایت هرات در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت، ازآنجایی که شهر هرات یک شهر بزرگ بوده و دارای حوزه‌های زیادی می‌باشد، در حال حاضر به‌شمول پولیس ترافیک‌ها و کارمندان اداری، تنها به تعداد چهل تن کارمند در این مدیریت مصروف اجرای وظیفه می‌باشند.

موصوف علاوه کرد که نظر به بزرگی شهر هرات و ازدحام‌ ترافیکی، این تعداد نیروی بشری برای مدیریت عمومی ترافیک این ولایت کافی نبوده و باید از طرف حکومت در این راستا توجه صورت گیرد.

به‌ گفتۀ وی، افزایش پرسونل مدیریت ترافیک سبب می‌شود تا سهولت‌های بیشتری برای مردم ایجاد شود.

موجودیت روزافزون موترهای دست‌راسته در شهرهرات، عدم رعایت قوانین ترافیکی از سوی برخی از موترداران و ازدحام ترافیکی در این شهر باعث بی‌نظمی شهری شده‌است.

در همین حال، شماری از منسوبین ترافیک در هرات نیز در صحبت با آژانس خبری پژواک گفته‌اند که شهر نسبت به قبل به مراتب وسعت یافته‌است و نیاز به نیروی بیشتر ترافیک در این ولایت به شدت محسوس می‌شود.

مبارک‌شاه، یک تن از مامورین پولیس ترافیک شهر هرات گفت، این شهر نسبت به سال‌های قبل وسعت یافته و تعداد چهارراهی‌ها نیز افزایش پیدا کرده که کنترول ترافیک در سطح شهر نیازمند نیروی بیشتر می‌باشد.

عبدالرحیم، یک تن دیگر از کارمندان پولیس ترافیک نیز می‌گوید که همه روزه از ساعت هفت صبح الی هشت شب مصروف کار در نقاط مختلف شهر است که شهر هرات با جمعیت چهار میلیونی و ازدحام بیش از حد به دو صد کارمند نیز به‌گونۀ درست مدیریت نخواهد شد.

وی نیز امیدوار است که بست‌های مدیریت ترافیک ولایت هرات افزایش یابد تا برای مردم بیشتر خدمت‌رسانی صورت گیرد.

از سویی‌هم، نثاراحمد صدیقی یک تن از تکسی‌رانان در هرات نیز از کمبود تعداد پولیس ترافیک در بیشتر جاده‌های این ولایت سخن گفته می‌گوید که در حال حاضر ازدحام ترافیکی در نقاط مختلف شهر بیش از حد شده و کمبود نیروهای ترافیک بیشتر احساس می‌شود.

 وی درخواست می‌کند که ساحات شهر در قدم نخست باید کروکی شود و نیروی لازمه نیز بعد از تثبیت ساحات استخدام گردد.

با این همه کارشناسان، کمبود نیروی ترافیک را سبب افزایش حادثات ترافیکی دانسته می‌گویند، افزایش پرسونل سبب می‌شود تا چالش‌ها در زمینۀ کنترول و مدیریت ترافیک رفع گردد.

عبدالغفار کریمی یک تن از کارشناسان اجتماعی در ولایت هرات در صحبت با پژواک گفت که در صورت کمبود نیروی ترافیک حادثات ترافیکی بین وسایط نقلیه زیاد شده و مردم آسیب بیشتر جانی و مالی می‌بینند.

این در حالی است که کمبود نیروی ترافیک در سطح شهر هرات، یکی از مشکلات جدی‌ برای مدیریت ترافیک این ولایت است که نیاز به توجۀ فوری و اقدامات مؤثر دارد.

این چالش نه تنها بر کیفیت زنده‌گی شهروندان تأثیر گذاشته، بلکه توسعۀ شهری و اقتصادی این شهر را نیز با مشکلاتی مواجه کرده‌است.

 

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر