زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمایشگاه سه روزۀ محصولات ازبکستان در کابل افتتاح شد

نمایشگاه سه روزۀ محصولات ازبکستان در کابل افتتاح شد

author avatar
17 Aug 2024 - 19:02
نمایشگاه سه روزۀ محصولات ازبکستان در کابل افتتاح شد
author avatar
17 Aug 2024 - 19:02

کابل (پژواک، ۲۷ اسد ۱۴۰۳): نمایشگاه‌ محصولات و تولیدات ازبکستان با حضور نخست‌وزیر این کشور و مقام‌های بلند‌پایۀ امارت اسلامی، برای سه روز در کابل افتتاح شد.

به گفتۀ مسوؤلین، در این نمایشگاه محصولات و تولیدات ازبکستان در‌ ۸۵ غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

نور‌الدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در مراسم افتتاحیۀ این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد که برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها باعث تقویت روابط تجارتی میان دو کشور شود.

او افزود که سفر هیأت ازبکستان به افغانستان در فاصلۀ کم با سفر هیات افغانستان به این کشور، نشان‌دهندۀ روابط محکم میان دو کشور است.

او با اشاره به عقد ۵ موافقت‌نامه در عرصه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری میان وزارت‌های تجارت دو کشور، از ازبکستان خواست تا با استفاده از فرصت موجود در بخش‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

لزیز قدرتوف، وزیر سرمایه‌‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان در ادامۀ این نشست گفت که تلاش دارند تا میزان تجارت با اقغانستان را به ۳ میلیاارد دالر برسد.

او با اشاره به اینکه سهولت‌ها در بخش صادرات و واردات میان دو کشور دو برابر شده، بر افزایش تجارت میان افغانستان و ازبکستان تاکید کرد.

در ادامۀ این نشست یونس مهمند، رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان با تاکید بر معیاری‌سازی تجارت افزود که باید به فرصت‌های موجود در افغانستان و ظرفیت‌ها در ازبکستان توجه صورت گیرد.

شیرباز کمین‌زاده، رئیس اتاق صنایع و معادن افغانستان در ادامۀ این نشست بر افزایش تجارت میان دو کشور تاکید کرد.

این در حالی است که وزارت صنعت و تجارت امروز (شنبه) ۵موافقت‌نامه در عرصه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری را با وزارت سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت کشور اوزبکستان در حضور ملا عبدالغنی برادر‌ و عبدالله عارف‌اف، صدراعظم جمهوری این کشور در ارگ به امضا رساند.

خبرنامه افزوده که صدراعظم جمهوری اوزبکستان با تاکید به حمایت از افغانستان در مجامع بین‌المللی، گفته‌است: «ما آمادۀ همکاری با افغانستان استیم و نظر رئیس جمهور ما این است که بدون تعامل با حکومت فعلی پیشرفت امکان پذیر نیست.»

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر