زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از آغاز سال جاری تاکنون ۳۵۰ تُن ماهی در کندز تولید شده‌است

از آغاز سال جاری تاکنون ۳۵۰ تُن ماهی در کندز تولید شده‌است

author avatar
2 Sep 2024 - 15:27
از آغاز سال جاری تاکنون ۳۵۰ تُن ماهی در کندز تولید شده‌است
author avatar
2 Sep 2024 - 15:27

 کندز (پژواک، ۱۲ سنبله ۱۴۰۳): مسؤولین در ریاست زراعت، آبیاری و مالداری کندز می‌گویند که از آغاز سال جاری تاکنون ۳۵۰ تُن ماهی در فارم‌های ماهی‌پروری در این ولایت تولید شده‌است.

جمعه‌الدین عمرخیل، مدیر عمومی ترویج مالداری ریاست زراعت و مالداری کندز در یک گفتگو به پژواک گفت که در تولید ماهی در این ولایت نسبت به سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش به میان آمده‌است.

به گفتۀ وی، سال گذشته ۳۰۰ تُن ماهی در فارم‌های ماهی‌پروری این ولایت تولید شده بود، اما امسال تاکنون ۳۵۰ تُن ماهی تولید شده‌است.

وی افزود: «علت‌های عمدۀ افزایش ماهی مساعد بودن آب و هوا، توزیع ادویه به فارم‌داران و راهاندازی سیمینارهای آموزشی در زمینۀ پرورش ماهی در ولایت است.»

شماری از فارم‌د‌اران ماهی همچنان از افزایش تولیدات گوشت ماهی ابراز خرسندی می‌کنند و از مسؤولین حکومت می‌خواهند تا با توزیع ادویه و خوراکۀ ماهی، با آنان بیشتر همکاری نمایند.

حیات‌الله، یک فارم‌دار در این مورد می‌گوید: «الحمدلله در ولایت کندز فارم‌های زیاد جور شده و هزاران تن در این فارم‌ها مصروف کار هستند، از دولت می‌خواهیم که با فارم‌داران همکاری کند، دوا و دانه برای شان توزیع کند.»

شفیق‌الله که در یکی از فارم‌های ماهی‌پروری در کندز مصروف کار است، می‌گوید: «ما خوشحال هستیم که زمینۀ کار به ما فراهم شده‌است، الحمدلله کاروبار ما بسیار خوب است، قبلآ بی‌کار بودم، مشکلات داشتیم.»

او از تاجران و سرمایه‌گذاران خواست تا با ایجاد همچو‌ فارم‌ها زمینل کار را برای افراد بی‌کار فراهم سازند.

این در حالی است که در سال‌های پسین علاقه‌مندی به ایجاد فارم‌های ماهی‌پروری در کندز بیشتر شده‌است و هم اکنون بیش از ۳۰۰ فارم ماهی‌پروری در کندز فعالیت می‌کند.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر