زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای صدها خانواده در فاریاب و بدخشان مواد خوراکی و صندوق‌‌های زنبور عسل توزیع شد

برای صدها خانواده در فاریاب و بدخشان مواد خوراکی و صندوق‌‌های زنبور عسل توزیع شد

فیض‌آباد، میمنه (پژواک، ۲۶ سنبله ۱۴۰۳): مسؤولین محلی می‌گویند که برای ۳۶۵ تن از باشنده‌گان هشت ولسوالی بدخشان صندوق‌های زنبور عسل و تجهیزات زنبورداری و برای ۵۵۰ خانوادۀ بی‌بضاعت در فاریاب مواد خوراکی توزیع شد.

مولوی امان‌الله حسن، رئیس زراعت، آبیاری و مالداری بدخشان می‌گوید که این ریاست در همکاری با موسسات برای  ۳۶۵ تن از باشنده‌گان ولسوالی‌های یمگان، یفتل پایان، خاش، واخان، شغنان، شهدا، تگاب و شهر فیض‌آباد این ولایت زنبورعسل و مقداری وسایل زنبورداری‌ را نیز توزیع کرده‌است.

موصوف اقلیم و جغرافیای کوهستانی بدخشان را مکان مناسب برای زنبورپروری می‌داند می‌گوید، انواع گیاهان دارویی، چمن زارها، بته‌های کوهی و آب فروان بستر خوبی برای پرورش زنبور عسل و افزایش محصولات زنبورپروری در این ولایت خواهد شد.

او می‌افزاید که کارمندان آمریت صحت حیوانی این ریاست، طی سال‌ جاری  علاوه بر توزیع زنبور عسل، تجهیزات زبنورداری و مقداری بوره به دهاقین، راهنمایی‌های تخنیکی خوب نیز به زنبورداران ارایه کرده‌اند.

محمدعارف، یک تن از زنبورداران در این ولایت می‌گوید که ۵۰ صندوق زنبور عسل دارد و همه ساله مخارج خانوادۀ شش نفری‌اش را با فروش عسل تکافو می‌کرد، اما طی سال جاری کاهش قابل ملاحظه‌یی در محصولات زنبورداری شان به وجود آمده‌است.

از سویی‌هم، مسؤولین محلی در فاریاب می‌گویند که برای ۵۵۰ خانوادۀ معلول، یتیم و بازماندۀ شهدا در این ولایت از سوی یک نهاد خیریه بسته‌های مواد خوراکی توزیع گردیده‌است.

داملا محمدنادر خالد رییس اداره امور شهدا و معلولین فاریاب به آژانس خبری پژواک گفت که این بسته‌های کمکی شامل ۵۰ کیلوگرام آرد، ۲۴ کیلوگرام برنج، ۲۰ کیلوگرام بوره، ۱۰ کیلوگرام نخود و ۱۰ کیلو لوبیا می‌باشد.

وی افزود، هر چند شمار ثبت شدۀ معلولین و بازمانده‌گان شهدا در این ولایت زیاد است، اما آن‌ها ۵۵۰ فامیل مستضعف و مستحق را از سطح ولایت شناسایی نموده و برای شان این کمک را توزیع کردند.

وی از حکومت مرکزی، مؤسسات و نهادهای خیریه خواست تا به رفع مشکلات اقتصادی قشر مستضعف، معلول، یتیم و خانوادۀ شهدا توجه بیشتر نمایند.

خال محمد یکی از معلولین به پژواک گفت که اگر مؤسسات و نهادهای خیریه بخواهند به نیازمندان کمک نمایند باید در هماهنگی با اداره شهدا و معلولین انجام دهند که نیازمندان و مستحقین واقعی در آنجا ثبت می‌باشند.

 

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر