زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار ساخت تعمیر چهار مکتب در هلمند آغاز شد

کار ساخت تعمیر چهار مکتب در هلمند آغاز شد

author avatar
17 Sep 2024 - 16:08
کار ساخت تعمیر چهار مکتب در هلمند آغاز شد
author avatar
17 Sep 2024 - 16:08

لشکرگاه (پژواک، ۲۷ سنبله ۱۴۰۳): مسؤولین در ریاست معارف هلمند می‌گویند که تعمیر چهار مکتب به هزینۀ بیش از ۴۲ میلیون افغانی در ولسوالی نوزاد این ولایت ساخته می‌شود.

مولوی محمدعوض انصاری، رئیس معارف ولایت هلمند به آژانس خبری پژواک گفت، کار ساخت تعمیر چهار مکتب به حمایت مالی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) را در ولسوالی نوزاد این ولایت آغاز کرده‌اند.

وی گفت، از میان این چهار مکتب دو مکتب آن در بازار ولسوالی نوزاد، یک مکتب در منطقۀ نوزاد علیا و دیگری هم در منطقۀ دوسنگ اعمار می‌گردد که هزینۀ مجموعی آن بیش از ۴۲ میلیون افغانی می‌باشد و کار ساخت آن در مدت شش ماه تکمیل و به بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

وی افزود: «این مکاتب به حمایت مالی یونیسف به هزینۀ ۴۲ میلیون و دو صد و ۹۶ هزار افغانی اعمار می‌گردد و هر مکتب ظرفیت ۲۰۰ دانش‌آموز را خواهد داشت.»

موصوف همچنان گفت، این ساختمان‌ها برای مکاتب ابتداییه اعمار می‌گردد که پنج اتاق درسی، یک اتاق اداری، چاه آب آشامیدنی، یک ذخیرۀ آب با ظرفیت پنج هزار لیتر آب و دیوار احاطوی خواهد داشت.

در عین حال، برخی دانش‌آموزان در این ولسوالی که مکاتب شان ساختمان ندارد و در فضای باز مصروف آموزش بودند، خررسند هستند و می‌افزایند که پس از این مشکلات شان حل خواهد شد.

مشفیق‌الله، دانش‌آموز صنف ششم مکتب و باشندۀ منطقۀ دوسنگ این ولسوالی می‌گوید: «قبل از این در مکتب هیچ سرپناهی نداشتیم، در زمستان در هوای سرد و در تابستان در هوای گرم درس می‌خواندیم، اکنون با اعمار این ساختمان‌ها مشکلات ما حل خواهد شد.»

خلیل‌الله، یک باشندۀ دیگر منطقۀ مرکزی این ولسوالی نیز گفت: «قبلاَ با مشکلات زیادی مواجه بودیم، اکنون که برای مکتب ما تعمیر جور کند، زیاد خوش خواهیم بود.»

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر