زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نگرانی برخی باشنده‌گان ولسوالی بهارک بدخشان از کمبود آب آشامیدنی صحی

نگرانی برخی باشنده‌گان ولسوالی بهارک بدخشان از کمبود آب آشامیدنی صحی

author avatar
8 Oct 2024 - 13:16
نگرانی برخی باشنده‌گان ولسوالی بهارک بدخشان از کمبود آب آشامیدنی صحی
author avatar
8 Oct 2024 - 13:16

فیض‌آباد (پژواک،۱۷میزان ۱۴۰۳): برخی از باشنده‌گان قریۀ دوبندی دشت فراخ ولسوالی بهارک بدخشان می‌گویند که صدها خانواده در این قریه با کمبود آب آشامیدنی صحی روبه‌رو هستند و به‌دلیل استفاده از آب‌ دریا، امراض گوناگون آن‌ها را تهدید می‌کند.

آن‌ها از امارت اسلامی و مؤسسات می‌خواهند که در قسمت فراهم‌سازی آب آشامیدنی صحی آنان را همکاری کنند.

مولوی فضل‌الدین، رئیس کلستر عمومی قریۀ دوبندی دشت فراخ ولسوالی بهارک در صحبت با خبرنگار آژانس خبری پژواک گفت که ۱۶۰۰ خانوادأ این قریه با کمبود آب آشامیدنی صحی مواجه هستند.

او افزود، دو روز در میان هرخانواده مقدار چهار بشکۀ ۱۰ لیتره آب را دریافت می‌کنند که جوابگوی نیازمندی‌های آنان نمی‌باشد و تاهنوز اداراتی که جهت حل مشکلات شان به آن مراجعه نموده، در این زمینه توجۀ چندانی نکرده‌اند.

نعمت‌الله، باشندۀ دیگر این قریه می‌گوید: «آب نوشیدنی صحی نداریم، از آب‌های جوی و دریا استفاده می‌کنیم، امراض گوناگون ما  و به خصوص اطفال ما را تهدید می‌کند.»

محبوب‌الله، باشندۀ دیگر این منطقه می‌گوید که مبلغ ۴۵۰ هزار افغانی را از بودجۀ شخصی شان چشمه آب خریداری کرده‌اند، اما حکومت و مؤسسات در قسمت ساخت پایپ‌لاین چشمه به محل زنده‌گی شان توجه نکرده‌ و تا هنوز به آب کافی دسترسی ندارند.

این باشنده‌گان از امارت اسلامی و مؤسسات ملی و بین‌المللی می‌خواهند که در قسمت فراهم‌سازی آب آشامیدنی صحی به آنان توجه کنند.

در همین حال، انجنیر ذبیح‌الله امیری رئیس اطلاعات و فرهنگ، مشکلات عدم دسترسی باشنده‌گان قریۀ دوبندی دشت فراخ ولسوالی بهارک به آب صحی آشامیدنی را می‌پذیرد.

اما وی گفت، امید است که ادارات ذیربط در همکاری با مؤسسات ملی و بین‌المللی جهت فراهم‌سازی آب آشامیدنی و زراعتی برای این باشنده‌گان نیازمند تلاش کنند.

بازدیدها: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر