کابل (پژواک، ۲ سرطان ۱۴۰۵): مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، به دعوت شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان امروز سهشنبه عازم اسلامآباد شد.
رسانههای ایرانی گزارش دادهاند که پزشکیان پیش از سفر گفتهاست، هدف این سفر قدردانی از همکاریهای دولت پاکستان و پیگیری اجرای توافقات میان تهران و اسلامآباد است.
به گفتۀ وی، گفتوگوها در این سفر بر گسترش همکاریهای تجاری، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی و همچنان تقویت صلح و امنیت منطقهای متمرکز خواهد بود.
رئیسجمهور ایران همچنین از نقش مقامهای پاکستانی در حمایت از روندهای دیپلماتیک و تلاش برای کاهش تنشهای منطقهای قدردانی کردهاست.
بربنیاد گزارش تسنیم، انتظار میرود پزشکیان در جریان این سفر با مقامهای ارشد پاکستان دربارۀ روابط دوجانبه، همکاریهای منطقهای و تحولات جاری خاورمیانه گفتوگو کند.