زبان

امریکا و ایران از حملات متقابل خبر داده‌اند

سهراب سروری

۶ سَرَطان ۱۴۰۵ - ۱۰:۱۷

Views: ۲

کابل (پژواک، ۶ سرطان ۱۴۰۵): قوماندانی مرکزی ارتش امریکا گفته‌است که نیروهای این کشور اهدافی را در ایران بمباران کرده‌اند و ایران نیز از هدف قرار دادن مواضع نظامی امریکا در منطقه خبر داده‌است.

دونالد ترمپ، رئیس‌جمهور امریکا روز گذشته (جمعه) در شبکۀ تروث سوشیال نوشته بود که ایران دست‌کم چهار طیارۀ بی‌سرنشین تهاجمی را به سمت کشتی‌هایی که در حال عبور از تنگۀ هرمز بودند، شلیک کرده‌است.

پس از آن، قوماندانی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) ساعت ۱:۶ صبح امروز (شنبه) با نشر بیانیه‌ای گفته‌است که نیروهای این کشور اهدافی را در ایران بمباران کرده‌اند.

این قوماندانی تصریح کرده‌ که به محل‌های نگه‌داری راکت‌ها و طیاره‌های بی‌سرنشین ایران و همچنان سایت‌های راداری ساحلی این کشور حمله کرده‌است.

سنتکام اعلام کرده که حملات خود را در پاسخ به اقدام نظامی ایران علیه یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگۀ هرمز انجام داده‌است.

در همین حال، خبرگزاری ایرنا به نقل از سپاه‌نیوز گزارش داده که نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در واکنش به حملۀ هوایی امریکا بر سواحل این کشور، مواضع نیروهای امریکایی را در منطقه هدف قرار داده‌است.

در بیانیۀ سپاه پاسداران آمده که امریکا به بهانۀ تردد یک کشتی از مسیر غیرمجاز در تنگۀ هرمز، بر سواحل ایران حملۀ هوایی انجام داده‌است.

سپاه پاسداران همچنان گفته که براساس بند پنجم «تفاهم‌نامۀ اسلام‌آباد»، کنترول عبور و مرور در تنگۀ هرمز به دوش ایران است.

این نهاد هشدار داده‌است که در صورت تکرار حملات، پاسخ ایران گسترده‌تر خواهد بود.