زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هیئت ولسی جرگه افغانستان عازم پاکستان شد

هیئت ولسی جرگه افغانستان عازم پاکستان شد

author avatar
23 Oct 2020 - 13:23
هیئت ولسی جرگه افغانستان عازم پاکستان شد
author avatar
23 Oct 2020 - 13:23

کابل (پژواک، ۲ عقرب ۹۹): هیئت ولسی جرگه به ریاست میر رحمان رحمانی رییس این مجلس شورای ملی افغانستان، به هدف گفتگو روی مسایل مختلف از جمله روند صلح افغانستان با مقام های پاکستان، عازم اسلام آباد شد.

میر حیدر افضلی رییس کمیسیون امور دفاعی ولسی جرگه به آژانس خبری پژواک گفت که هیات یادشده به اساس دعوت رسمی رییس پارلمان پاکستان، حوالی ساعت ۱۲قبل از ظهر ، کابل را به مقصد اسلام آباد ترک کرد.

او می گوید که هیات ولسی جرگه در این سفر، برعلاوه اشتراک در مجمع سرمایه گذاری پاکستان و افغانستان جهت گسترش روابط تجارتی در بخش های مختلف، با مقام های پاکستان چون عمران خان صدراعظم، وزیر خارجه، وزیر داخله، روسای مجلسین شورای ملی و مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار خواهد داشت و روی مسایل مختلف از جمله صلح در افغانستان بحث خواهند کرد.

فهیم کارگر ریيس دفتر ریيس ولسی جرگه می گوید که هیئت یادشده، متشکل از شماری از اعضا و هیئت اداری این جرگه، روسای پنج کمیسیون دایمی و رییس دارالانشای این مجلس شورای ملی، می باشد.

دیروز محمد صادق نماینده ویژۀ صدراعظم پاکستان برای افغانستان، با انتشار پیامی در صفحه تویترش گفته بود که هیئت ولسی جرگه افغانستان بنا بر دعوت رسمی به پاکستان سفر می کند.

این درحالی است که پیش از این، عبدالله عبدالله رئيس شورای عالی مصالحه ملی و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان نیز بنا به دعوت مقام‌های پاکستانی، به این کشور سفر نموده و گفته اند که مقام های پاکستان حمایت شان را از روند صلح در افغانستان اعلام کرده اند.

همچنان گزارش شده است که شمار دیگر از چهر‌ه‌های سیاسی نیز از این کشور دیدار خواهند کرد.

گفتگوهای صلح میان افغانان بیش از یک ماه قبل در قطر آغاز شده است، اما هنوز دو طرف روی طرزالعمل گفتگوها به توافق نرسیده اند.  

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر