زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امنيت ملى: یکی از رهبران القاعده برای شبه قارۀ هند در ولايت فراه کشته شد

امنيت ملى: یکی از رهبران القاعده برای شبه قارۀ هند در ولايت فراه کشته شد

author avatar
10 Nov 2020 - 16:25
امنيت ملى: یکی از رهبران القاعده برای شبه قارۀ هند در ولايت فراه کشته شد
author avatar
10 Nov 2020 - 16:25

کابل (پژواک، ٢٠ عقرب ٩٩): رياست عمومى امنيت ملى مى گويد که یکی از رهبران القاعده برای شبه قارۀ هند، در ولايت فراه توسط قطعات خاص اين رياست کشته شده است.

درخبرنامۀ رياست امنيت ملى که امروز ٢٠ عقرب منتشر شده آمده است که نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی، بر اساس معلومات دقیق و در جریان یک عملیات هدفمند، اسامی محمد حنیف فرزند محمد انور به اسم مستعار عبدالله یکی از رهبران القاعده برای شبه قارۀ هند را از بین برده‌اند.

منبع افزوده است که اسامی حنیف، باشندۀ اصلی شهر کراچی پاکستان بود که در جریان عملیات از قبل پلان شده در ولسوالی بکواه ولایت فراه، توسط نیروهای قطعات خاص امنیت ملی کشته شد. در این عملیات، دو تن از زنان پاکستانی نیز بازداشت گردیده‌اند.

امنيت ملى گفته است که نامبرده در ابتدا عضویت گروه طالبان را داشته و بعد از سال ٢٠١٠ عضویت شبکۀ القاعده را نیز کسب کرد و در همین سال، به همکاری مستقیم گروه طالبان وارد ولایت هلمند شد.

در خبرنامه آمده است که موصوف سپس به کمک طالبان به ولایت فراه انتقال داده شد. حنیف نیز رابطۀ تنگاتنگی با گروه طالبان داشته و در بخش‌های تعبیۀ مواد انفجاری، ساخت موتربم‌ها و ساخت‌وساز ماین‌های خودساخته، گروه تروریستی طالبان را کمک و آموزش می‌داد.

قابل یادآوری‌ است که حنیف مشهور به عبدالله، اقامت ثابتی نداشته و در ولایات هلمند، فراه، نیمروز و آن‌ سوی خط فرضی دیورند، رفت و آمد داشته است.

گفتنى است که چندى قبل، يک تن از رهبران ديگر القاعده که به امريکا نيز مطلوب(تحت تعقيب) بود، در ولايت غزنى کشته شده بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر