زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سروی باقیماندۀ لین دوم سرک کابل-جلال آباد تکمیل شد

سروی باقیماندۀ لین دوم سرک کابل-جلال آباد تکمیل شد

author avatar
27 May 2021 - 18:38
سروی باقیماندۀ لین دوم سرک کابل-جلال آباد تکمیل شد
author avatar
27 May 2021 - 18:38

جلال آباد (پژواک، ۶ جوزا ۱۴۰۰): مقامات ولایت ننگرهار می گویند که امور استملاک و سروی باقیماندۀ (۲۴) کیلومتر، لین دوم سرک کابل- جلال آباد، تکمیل شده است.

مسئولان می گویند که این ساحۀ ۲۴ کیلومتری، از منطقۀ ممله خوگیانی آغاز شده است که تمام ولسوالی شیرزاد و دو کیلومتر منطقۀ ولسوالی حصارک، نیز در آن شامل می باشد.

ضياء الحق امرخیل والی ننگرهار گفت که با همکاری اداره های مشترک امنیتی و مردم، امنیت تامین شده و از سوی هیئت ادارۀ فواید عامه در منطقه، سروی باقیماندۀ  ۲۴ کیلومتر سرک دوم کابل-جلال آباد تکمیل شد.

وی ضمن قدردانی از کارمندان اداره فواید عامه، مردم منطقه و همه مسئولان بخاطری تسریع در روند سروی و استملاک سرک یادشده ابراز امیدواری کرد که تا پایان این پروژه،همکاری ها ادامه داشته باشد.

به اساس معلومات والی، برای اعمار این سرک، بانک انکشافی آسیا حدود ۱۱۱ میلیون دالر امریکایی در نظر گرفته، که بعد از تکمیل امور استملاک و سروی به ادارۀ تدارکات ملی محول خواهد شد، و بعد از اعلان پروژه، امور تطبیق آن از سوی شرکت برنده آغاز خواهد شد.

باشندگان منطقه به دلیل تکمیل شدن این سروی خورسند هستند و می خواهند که به زودی امور عملی آن آغاز شود.

عرفان الله باشندۀ منطقۀ مملی ولسوالی خوگیانی، به پژواک گفت که باشندگان سه ولسوالی یادشده، در بخش تامین امنیت سرک همکاری می کنند و به هیچکس اجازه نخواهند داد تا در برابر امور مشکل ایجاد کند.

وی گفت که حکومت باید به زودی زمینۀ کار عملی مساعد کند، طوریکه مردم امنیت سروی کنندگان را تامین کرده، امنیت کارگران و انجنیران سرک را نیز تامین خواهند کرد.

لین دوم سرک کابل-جلال آباد، از منطقۀ دو سرکۀ ناحیۀ هفتم شهر جلال آباد آغاز می شود، از ولسوالی های سرخ رود، خوگیانی، شیرزاد و حصارک، به لوگر میرسد و با عبور از ولسوالی ازره ولایت لوگر، ننگرهار را با کابل وصل می کند.

در پلان است که پس از اعمار این سرک، جادۀ فعلی کابل-ننگرهار (سرک لین اول)، فقط برای موترهای مسافربری اختصاص داده شود و از سرک لین دوم، موترهای باربری عبور خواهند کرد که علاوه بر کاهش بیروبار، در حوادث ترافیکی نیز کاهش خواهد آمد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر