زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

والی و معاون ولایت هلمند هردو برادر یکدیگراند

والی و معاون ولایت هلمند هردو برادر یکدیگراند

author avatar
21 Jun 2021 - 14:59
والی و معاون ولایت هلمند هردو برادر یکدیگراند
author avatar
21 Jun 2021 - 14:59

کابل (پژواک، ٣١ جوزا ١٤٠٠): شورای ولایتی و فعالان مدنی ولایت هلمند، انتقاد می کنند که دو برادر، به حیث والی و معاون والی در این ولایت مقرر شده اند که در چنین حالات، کارها با مانع و تاخیر مواجه می شود.

آنها می افزایند که مقامات حکومتی، باید تمام بست های بلندرتبه را به یک خانواده ندهند؛ بلکه به مردم دیگر نیز فرصت داده شود.

بسم الله روحانی از چند سال بدینسو، به حیث معاون والی هلمند ایفای وظیفه می نماید؛ اما حدود دو هفته قبل محمد ولی علیزی برادرش، به صفت والی این ولایت مقرر شده است.

عطاءالله افغان رئیس شورای ولایتی هلمند میگوید که هر چند این مشکل بزرگ نیست؛ اما به جوانان و کادرهای دیگر این ولایت نیز باید فرصت داده شود.

وی به آژانس خبری پژواک گفت: "به نظر من مشکل بزرگ نخواهد بود؛ اما در ولایت هلمند، جوانان باسواد دیگری نیز وجود دارند که اگر برای آنها نیز فرصت داده شود، بد نخواهد بود."

همچنان امان الله حسرت رئیس دفتر هماهنگی نهادهای مدنی در ولایت هلمند، به آژانس خبری پژواک گفت که دو عضو یک خانواده، باید در یک ولایت، در بست های بلند رتبه مقرر نشوند.

وی افزود: "تا جایی که من معلومات دارم، این چوکی معاون برای زنان است؛ اما در اینجا برخی موضوعات فرهنگی وجود دارد، به این خاطر زن حاضر نشده؛ اما مهم این است که همه چیز باید در اختیار یک خانواده و قوم داده نشود، برای دیگران نیز فرصت داده شود."

حسرت انتقاد کرد که این چنین تقرری ها، برای فساد اداری زمینه سازی می نماید و جلو ارائه خدمات را می گیرد.

وی گفت: "ممکن شخصاً والی در فساد دخیل نباشد؛ اما برادرش مطمئناً فساد کرده می تواند؛ بخاطریکه مطمئن می باشد که برادرش والی است و کسی برایش چیزی گفته نمی تواند."

در این حال، یک منبع به آژانس خبری پژواک گفت که محمد ولی علیزی در ولایت هلمند، به رانندۀ شیرمحمد آخندزاده شهرت دارد.

شیرمحمد آخندزاده، نمایندۀ مردم هلمند در ولسی جرگه و یکی از حامیان نزدیک حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشور می باشد.

این منبع افزود: "باوجودیکه علیزی تا صنف شش مکتب درس نخوانده است، دچار مشکل شنوایی نیز می باشد، تا آلۀ شنوایی نداشته باشد، سخنان مردم را به درستی شنیده نمی تواند."

با این حال، عبدالفتاح حشرت احمدزی سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی نیز به آژانس خبری پژواک گفت که بر اساس قانون کار، دو عضو یک خانواده در یک اداره کار کرده نمی توانند.

اما محمد ولی علیزی والی هلمند، به آژانس خبری پژواک گفت که وی و برادرش، بر اساس حکم رئیس جمهور مقرر شده اند.

وی افزود: "قبل از تقرری من، برادرم به حیث معاون والی ایفای وظیفه می کرد؛ اگر در حال حاضر هم هر کسی دیگر به جای وی مقرر شود، ما همرایش مشکل نداریم."

از سوی دیگر، نرگس مومند سخنگوی ادارۀ مستقل ارگان های محلی، به آژانس خبری پژواک گفت که به حیث معاون جدید ولایت هلمند، پیشنهاد نوشته و در روزهای نزدیک، برای تائیدی به ریاست جمهوری فرستاده خواهد شد.

وی در این مورد جزئیات دیگر ارائه نکرد.

در حالی دو برادر در ولایت هلمند، به حیث والی و معاون والی این ولایت مقرر می شوند که بیشتر اوقات، مردم از بی کاری شاکی اند و می گویند که مقامات دولتی، تنها برای دوستان و اقارب شان فرصت های کاری را مهیا می سازد.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر