زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جنگ در سرپل مردم را از خانه های شان آواره کرد

جنگ در سرپل مردم را از خانه های شان آواره کرد

author avatar
5 Aug 2021 - 10:54
جنگ در سرپل مردم را از خانه های شان آواره کرد
author avatar
5 Aug 2021 - 10:54

سرپل (پژواک، ۱۴ اسد ۱۴۰۰): عصر دیروز جنگ میان گروه طالبان و نیروهای دولتی در منطقه آسیاد باد و نوآباد توغنی، در ولایت سرپل  صدها خانواده را مجبور به ترک خانه های شان نموده و آنان در مکاتب حومه های شهر سرپل جابجا شده است.

این خانواده ها می گویند که مناطق خود را پس از آن ترک نموده است که گلوله های هاوان و سایر سلاح های سقیله  گروه  طالبان بر منازل شان فرود آمدند.

این خانواده ها از حکومت و نهادهای کمک رسان به مهاجرین میخواهند که برایشان کمک غذایی و ادویه کنند. این آواره گان میگویند که تنها لباس جان شان را با خود دارند و بس‌.

با  تلاشهای زیاد نتوانستیم که دیدگاه مسئولان حکومت را در زمینه داشته باشیم.

حاجی ذبیح الله رئیس شورای مردمی آسیاد باد به آژانس خبری پژواک گفت: «بعد از ظهر امروز با صدها تن از باشنده گان منطقه آسیاباد به دلیل فرود آمدن گلوله ها و حفظ جان ما در لیسه رحمت آباد در حومه شهر سرپل جابجا شده ایم، هیچکس به کمک ما نرسیده است،  از حکومت میخواهیم که برای ما کمک های فوری غذایی نماید.»

حاجی صدرالدین یکتن دیگر از باشنده گان آسیاد باد، با قد خمیده و چشم گریان میگوید که جنگها آنان را مجبور کرده است که خانه های شانرا ترک کنند و حالا از حکومت میخواهند که  برای زنان و اطفال کمک های غذایی نماید.

آسیاد باد خط نخست جنگ از دفتر مقام ولایت سرپل و قوماندانی امنیه سه کیلومتر فاصله دارد.

نیروهای کماندو در این خط میگوید که با طالبان میجنگند و خط را رها نمیکنند.

انعام الله یکتن از سربازان کماندو میگوید: «هیچ ترس از طالب نداریم و تا زنده ایم در برابر طالبان میجنگیم، مردم هم حق دارد که بخاطر حفاطت از جان شان به جاهای امن برود.»

صفی الله یکتن دیگر از این سربازان همچنان جنگ را در مقابل طالبان وظیفه خود میداند و میگوید که دست از جنگ بر نمیدارد و طالبان را نمیگذارد که داخل شهر سرپل شود.

Views: 152

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر