زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده گان جلال آباد: طالبان قیمت های مواد ارتزاقی، گاز و تیل را کنترول کنند

باشنده گان جلال آباد: طالبان قیمت های مواد ارتزاقی، گاز و تیل را کنترول کنند

author avatar
17 Aug 2021 - 19:06
باشنده گان جلال آباد: طالبان قیمت های مواد ارتزاقی، گاز و تیل را کنترول کنند
author avatar
17 Aug 2021 - 19:06

جلال اباد (پژواک، ۲۶ اسد ۱۴۰۰): باشندگان شهر جلال آباد مرکز ننگرهار از طالیان که به تازه گی این شهر را تصرف کرده اند، خواهان کنترول قیمت های مواد ارتزاقی، تیل و گاز شدند.

در عین حال مسئولان جدید التقرر شاروالی شهر جلال آباد می گویند که با مردم و تاجرانی که احتکار می کنند، برخورد قانوني می نمایند.

باشنده گان شهر جلال اباد می گویند، از سه روز بدینسوکه نیروهای حکومتی ومسئولان ملکی از شهر خارج شده اند و اختیار را به طالبان سپرده اند، قیمت های مواد نفتی و ارتزاقی نیز بلند شده است.

غالب خان عادل باشنده شهر جلال آباد به پژواک گفت که با آمدن طالبان به خاطر این ارزو مند است که آنها وعده  نافذ کردن شریعت اسلامی را کرده اند وخواست که این گروه وعده های خودرا  باید عملي نمایند.

او افزود که از سه روز بدینسو درشهر بی نظمی است. قیمت های مواد خوراکی، تیل و گاز بلند رفته است وباید اختیارداران جدید این ولایت کنترول نمایند.

عبدالغفاریک باشنده ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار که به خاطر سوداگرفتن به شهر آمده بود به آژانس خبری پژواک گفت که قیمت های مواد خوارکی بسیار بلند شده و حتی بعضی اشیا به آسانی پيدا نمی شود.

او گفت ممکن تاجران احتکار کرده باشند و این اشیا را نگهداری کرده باشند وطالبان باید آنها رابیرون کنند و قیمت هارا کنترول کنند.

قاری احسان الله ساجد که از سوی طالبان جدیداً به شاروالی شهر جلال آباد معرفی شده گفت که تلاشها برای کنترول نرخ ها را آغاز نموده است و همان تاجران که احتکار بکنند همراۀ شان برخورد قانونی صورت می گیرد.

او افزود: (( از سه چهارروز بدینسو حالت جنگی بوده ومردم هم درترس و هراس بودند. تاجاران مالهای خودرا ذخیره کره اند وما از تمام آنها خواسته ایم که اموال را به بازار بیاورند.))

او گفت برای کنترول نرخ ها تیم ها را توظیف کرده است که کار خودرا آغاز کرده اند؛ درهمین روز ها قیمت های مواد خوراکی، گاز وتیل کنترول خواهد شد.

شهر جلال آباد ازسه روز بدینسو کمی به حالت عادی برگشته و اکثر تجارت خانه ها باز شده است.

Views: 123

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر