زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منابع: در سه ماه اخیر در بدخشان ده‌ها کودک از اثر بیماری سرخکان جان باخته‌اند

منابع: در سه ماه اخیر در بدخشان ده‌ها کودک از اثر بیماری سرخکان جان باخته‌اند

author avatar
18 Feb 2022 - 11:50
منابع: در سه ماه اخیر در بدخشان ده‌ها کودک از اثر بیماری سرخکان جان باخته‌اند
author avatar
18 Feb 2022 - 11:50

فیض‌آباد (پژواک، ۲۹ دلو ۱۴۰۰): منابع در بدخشان درحالی از سفر یک هیأت بلندرتبه و ارسال دوا و واکسین سرخکان به ولسوالی‌های «نسی» و «کوف‌آب» این ولایت خبرمی‌دهند که درسه ماه اخیر در این ولایت، بیماری سرخکان جان ده‌ها کودک را گرفته‌است.

به اساس گزارش‌های منتشره، رقم تلفات از اثر بیماری سرخکان در این دو ولسوالی به ۱۵۷ طفل می‌رسد؛ اما ریاست صحت‌عامه این ولایت می‌گوید که ۶۵ تن در کوف‌آب، ۱۶ تن در ولسوالی نسی، دو تن در درایم و یک تن در شهر فیض‌آباد، از اثر این بیماری جان‌باخته‌اند.

قاری محمدنذیر نظار معاون صحت‌عامۀ بدخشان به آژانس خبری پژواک می‌گوید، عصر روز گذشته هیأتی متشکل از مولوی نثاراحمد احمدی معاون ولایت بدخشان، رئیس صحت‌عامه، مسئوول زون شمال شرق سازمان جهانی صحت، نمایندۀ صندوق کودکان ملل متحد (یونسف)، نمایندۀ موسسۀ آقاخان و شماری از متخصصین اطفال از شفاخانۀ ولایتی به این دو ولسوالی سفر نمودند.

به گفتۀ او، این هیأت با خود کیت‌های صحی، ۴۷ کار تن ادویه و واکسین سرخکان را نیز به این دو ولسوالی با خود برده که برای یک صدهزار کودک کافی خواهد بود.

او می‌گوید، به دلیل شیوع سرخکان در بدخشان، طی ماه‌های جدی و دلو ۱۶ تن در ولسوالی نسی، ۶۵ تن در ولسوالی کوف‌آب، ۲ تن در ولسوالی درایم و یک تن در مر کز بدخشان فوت شده‌ که نزد آنان ثبت و راجستر می‌باشد.

معاون صحت‌عامه می‌گوید، شیوع این مرض اکنون تحت کنترول درخواهد آمد و هیأت به دو ولسوالی سفر کرده و به تعقیب آن به سایر ولسوالی‌ها نیز خواهند رفت.

Views: 80

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر