زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شماری از باشنده‌‌گان نیازمند در هرات از توزیع کمک‌ها شاکی اند

شماری از باشنده‌‌گان نیازمند در هرات از توزیع کمک‌ها شاکی اند

author avatar
20 Jun 2022 - 11:19
شماری از باشنده‌‌گان نیازمند در هرات از توزیع کمک‌ها شاکی اند
author avatar
20 Jun 2022 - 11:19

شهر هرات (پژواک، ۲۹ جوزا ۱۴۰۱): شماری از باشنده‌‌گان نیازمند ولایت هرات که ماه‌ها می‌شود هیچ کمکی دریافت نه‌کرده ‌اند، از توزیع کمک‌ها شکایت دارند.

آنان می‌گویند که ماه‌ها می‌شود هیچ کمکی از موسسه‌ها و نهادهای کمک‌کننده دریافت نه‌کرده ‌اند، با هر بار رجوع کردن به موسسه‌ها برای آنان جواب رد داده می‌شود و روزها پشت دروازه‌های بسته سرگردان هستند.

میراحمد عثمانی یک تن از نیازمندان در صحبت با پژواک ضمن داشتن کارت دریافت کمک گفت که مدت شش ماه می‌شود کمک دریافت نه‌کرده است.

به گفتۀ موصوف، همسایه‌های شان چندین دوره کمک دریافت کرده‌اند اما او با رجوع کردن به دفاتر مؤسسه‌های کمک‌کننده سرگردان شده و جواب قناعت‌‌بخشی را نیز دریافت نه‌کرده ‌است.

وی اضافه کرد: «مؤسسات کمک‌کننده تا حال فقط مه و امثال من را سرگردان کرده؛ اما هنوز نه تماس گرفته و نه هم جواب مشخصی برای ما داده است.»

در همین حال، تعدادی از خانم‌های بی‌بضاعت نیز که در ناحیه دوم شهر هرات پشت یکی از دروازه‌های موسسه‌ها تجمع کرده، از نحوه توزیع کمک‌ها شاکی اند.

نغمه خانم ۴۳ ساله یک تن از خانم‌های مستضعف به پژواک گفت، مدت‌ها مى‌شود که کمک دریافت نه‌کرده است.

وى علاوه بر شکایت از عمل‌کرد نظارت و شفافیت بر روند توزیع کمک‌ها، از مسؤولان و مؤسسات کمک‌رسان خواهان توزیع عادلانه کمک‌ها شده و می‌خواهد که در صورت نبود کمک و مواد غذایی، مردم را سرگردان نه‌کنند.

با این حال، محمدعثمان یک تن از باشنده‌گان هرات در صحبت با پژواک گفت، با اخذ کارت بعد از چند ماه، فقط یک‌بار توانسته است تا کمک دریافت کند؛ اما او به این باور است که دولت و موسسه‌ها باید راه‌کارهای مفید و دوام‌داری را مدنظر بگیرند تا نیازمندی‌های مردم در درازمدت کم کنند.

به گفتۀ او، در کنار کمک‌های جهانی، دولت باید برای رشد محصولات و تولیدات داخلی، کشت و زراعت سرمایه‌گذاری و زمینۀ کار و اشتغال‌زایی را برای مردم ایجاد کند.

به باور او، توجه به تولیدات و محصولات داخلی، یگانه راه‌کار مفید و درازمدت است که می‌تواند فقر و تنگدستی را در کشور کاهش دهد.

مردم يادشده و شمارى ديگر از باشنده‌گان هرات نیز از روند توزیع غیرشفاف و ناعادلانه کمک‌ها در این ولایت شکایت دارند و از مسؤولان می‌خواهند که در توزیع کمک‌ها نظارت دقیق و همه‌جانبه داشته باشند.

اما مولوی سید حبیب‌الرحمن روحانی مسؤول تیم سروی ریاست مبارزه با حوادث و هماهنگ‌کنندۀ مؤسسات کمک‌کننده در ولایت هرات گفت، روند توزیع کمک‌ها به‌گونۀ شفاف صورت می‌گیرد .

وی بیان داشت، سروی متضررین و توزیع کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند زیر نظر هیات‌های که متشکل از مقام ولایت هرات، ریاست انکشاف دهات، ریاست مبارزه با حوادث و ریاست مهاجرین است، صورت گرفته و نسبت به گذشته این کمک‌ها به‌گونۀ شفاف توزیع می‌شوند.

روحانی افزود که روند توزیع کمک‌ها در هرات با سروی و تحت نظر این چهار هیات صورت گرفته و مؤسسه‌های کمک‌کنندۀ بشردوستانه روند عادی توزیع کمک‌های شان را ادامه می‌دهند.

با توجه به وضعیت بد اقتصادی مردم، سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود گفته است که نیمی نفوس افغانستان به مواد غذایی اساسی دسترسی ندارند.

باید یادآور شد که با روی‌کار آمدن حکومت جدید در افغانستان، کمک‌های جامعۀ جهانی با افغانستان نیز تا حد زیادی کاهش یافته که ملل متحد امسال برای رسانیدن کمک‌های بشری به مردم در افغانستان، خواستار سه میلیارد دالر شده است.

در همین حال، رئیس هیات کمیتۀ بین‌‌المللی صلیب سرخ در افغانستان نیز با اشاره به بحران انسانی جاری در کشور تصریح کرده است که مهار این بحران بدون بسیج کامل جامعۀ جهانی ممکن نیست.

Views: 67

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر