زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طرف‌های افغان و پاکستانی به هدف حل مشکلات راه چمن – سپین‌بولدک باهم گفتگو کردند

طرف‌های افغان و پاکستانی به هدف حل مشکلات راه چمن – سپین‌بولدک باهم گفتگو کردند

author avatar
29 Jun 2022 - 19:40
طرف‌های افغان و پاکستانی به هدف حل مشکلات راه چمن – سپین‌بولدک باهم گفتگو کردند
author avatar
29 Jun 2022 - 19:40

کندهار (پژواک، ۸ سرطان ۱۴۰۱): طرف‌های افغان و پاکستانی در مورد مشکلات موجود در رفت و آمد و تجارت از مسیر چمن – سپین بولدک با هم دیدار و گفتگو نموده ‌اند.

حاجی زید معاون دفتر مطبوعاتی مقام ولایت کندهار به آژانس خبری پژواک گفت، این نشست ناوقت روز گذشته در ولسوالی سپین‌بولدک صورت گرفته است.

وی افزوده، در این نشست حاجی محمدیوسف وفا والی کندهار، مولوی عبدالرشید منیب رئیس استخبارات، مولوی رحیم‌الله محمود قوماندان امنیه، مولوی عبدالشکور حقانی رئیس وزارت امور خارجه، ملا باری‌گل اخند رئیس ارکان قول اردو ۲۰۵ البدر، مولوی عصمت الله یعقوب کمیسار سپین بولدک، مولوی محمد حامد حمید رئیس گمرک، حاجی محمد صدیق مومند رئیس اتاق تجارت و مولوی محب‌الله گرمسیری رئیس دفتر مقام ولایت اشتراک نموده بودند.

وی می‌گوید، از طرف پاکستان چودری سرفراز علی قوماندان ایالت بلوچستان و سایر مقامات از جمله سلمان خان، برگیدر کاشف‌خان، اسد، کرنل ارتضا، عمیر و جمعه‌داد ماندوخیل دی‌سی شهر چمن در این نشست حضور داشتند.

به گفتۀ وی، دو طرف در مورد  مشکلات موجود رفت و آمد و سرمایه‌گذاری مردم در جادۀ سپین بولدک – چمن به تفصیل گفتگو نمودند و در نتیجه تصامیم برای ایجاد سهولت‌ها در این مسیر اتخاذ کردند.

زید گفت، به اساس این تصامیم طرف پاکستانی بر سر «معزل گلی» راه فرعی که در خط فرضی دیورند واقع است، هر روز بر اساس پارچۀ کمیساری سپین بولدک به ۱۰۰ تن اجازۀ رفتن به پاکستان داده خواهد شد.

وی می‌افزاید، همچنان تصمیم گرفته شد، داکتران کمیساری سپین بولدک نیز هر روز ۵۰ بیمار را به طرف پاکستانی معرفی می‌نمایند، و آن‌ها اجازۀ رفتن به این کشور را خواهند داد.

به گفتۀ وی، در ضمن هر دو طرف بر ایجاد یک راه ویژه برا زنان در دروازۀ سپین بولدک – چمن نیز موافقت کردند و این راه از سوی طرف افغان مشخص می‌شود.

نامبرده همچنان افزود، هیأت «امارت اسلامی» به طرف پاکستانی وعده سپرد که اجازۀ انتقال ۳۰ تا ۴۰ هزار رأس گوسفند به آن کشور را می دهد.

زید گفت، در اخیر این نشست هر دو طرف تصمیم گرفتند که همه روزه پس از چاشت جهت حل و بررسی مشکلات این راه نشست مشترک انجام میدهند.

طرف‌های افغان و پاکستانی در حالی به‌خاطر حل مشکلات راه سپین بولدک – چمن نشست برگزار می‌کنندد که شکایت‌ها در این اواخر  بیشتر شده بود.

عابرین این راه می‌گویند، طرف‌ پاکستانی وقت به وقت برای افغان‌ها مشکلات ایجاد می‌کنند و برای چندین روز این سو خط انتظار می‌کشند.

سرمایۀ‌گذاران نیز از تاخیر و مشکلات در مسیر این راه شکایت دارند و می‌گویند، از اثر مسدود بودن دروازه بر روی اموال تجارتی خسارات هنگفتی متقبل می‌شوند.

آن‌ها می‌گویند، طرف پاکستانی همواره تعهد حل مشکلات را داده، اما هرگز به آن عمل نه‌کرده است.

Views: 48

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر