زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم می‌گویند، یک مقام حکومتی همسرش را با هلیکوپتر از لوگر به خوست انتقال داده، اما حکومت آن را رد می‌کند

مردم می‌گویند، یک مقام حکومتی همسرش را با هلیکوپتر از لوگر به خوست انتقال داده، اما حکومت آن را رد می‌کند

author avatar
3 Jul 2022 - 17:59
مردم می‌گویند، یک مقام حکومتی همسرش را با هلیکوپتر از لوگر به خوست انتقال داده، اما حکومت آن را رد می‌کند
author avatar
3 Jul 2022 - 17:59

[contact-form][contact-field label=”Name” type=”name” required=”true” /][contact-field label=”Email” type=”email” required=”true” /][contact-field label=”Website” type=”url” /][contact-field label=”Message” type=”textarea” /][/contact-form]

پل‌علم (پژواک، ۱۲ سرطان ۱۴۰۱): از روز گذشته تصاویر و ویدیوهایی از یک فروند هلیکوپتر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که گویا یک مسؤول حکومتی همسرش را با هلیکوپتر نظامی از خانۀ خسرش در لوگر به خوست منتقل کرده‌است، اما حکومت این موضوع را رد می‌کند.

در ویدیوی منتشر شدۀ منسوب به این موضوع در صفحات فیسبوک دیده می‌شود که هلیکوپتری در کشتزاری فرود می‌آید و پس از نشست چند تن وارد آن شده و دوباره پرواز می‌کند.

به نظر می‌رسد، این صحنه توسط یکی از باشنده‌گان محل که همراه با دیگران به تماشای هلیکوپتر رفته بودند، به وسیلۀ تیلفون تصویربرداری شده‌است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند که این ویدیو مربوط به صحنه‌یی در ولسوالی بره‌کی برک لوگر است که طی آن یک مقام بلندپایۀ نظامی از ولایت خوست با هلیکوپتر وزارت دفاع به خانۀ پدر همسرش رفته و همسرش را با هلیکوپتر به خوست انتقال داده‌است.

شماری از باشنده‌گان لوگر نیز اظهارات مشابهی دارند و می‌گویند، یک فروند هلیکوپتر مربوط به وزارت دفاع، به خاطر منفعت شخصی، مورد استفاده قرار گرفته‌است.

عبدالواحد باشنده ولسوالی بره‌کی برک به آژانس خبری پژواک گفت، یک فروند هلیکوپتر وزارت دفاع ملی حوالی ساعت دو بعد از ظهر روز گذشته (شنبه) در منطقۀ «شاه‌مزار» این ولسوالی نشست کرد و پس از بیست دقیقه دوباره به پرواز درآمد.

او می‌گوید، بعداً مشخص شد که یک مقام ارشد نظامی خوست به خانۀ پدر همسرش آمده و پس از نوشیدن چای، همسرش را با هلیکوپتر به خوست منتقل کرده‌است.

به گفتۀ او، این مقام دو ماه پیش در منطقۀ «شاه‌مزار» ولسوالی بره‌کی برک ولایت لوگر با دختری ازدواج کرد و اکنون همسرش برای یک هفته به خانۀ پدرش رفته بود.

او افزود: «حوالی ساعت دو بعد از ظهر روز گذشتته یک فروند هلیکوپتر در منطقۀ شاه مزار ولسوالی بره‌کی برک نشست کرد، مردم نیز حیران شدند که چه گپ است، اما پس از نیم ساعت مشخص شد که یک عضو بلند رتبۀ امارت‌اسلامی است که با ساکنان منطقه شاه مزار ولسوالی بره‌کی برک ارتباط دارد، آمده بود تا همسرش را با خود در هلیکوپتر ببرد.»

وی می‌گوید، این رویداد، باعث ناراحتی مردم شده‌است که چرا یک مقام دولتی از بیت‌المال سوء‌استفاده می‌کند، حکومت باید این حادثه را بررسی کرده و این مقام را مجازات کند.

احمد زبیر یک تن دیگر از باشنده‌گان ولسوالی بره‌کی برک به آژانس خبری پژواک گفت، این مسؤول حکومتی که در خوست وظیفه دارد، به منطقۀ شاه مزار این ولسوالی توسط هلیکوپتر مربوط وزارت دفاع آمده و همسرش را در آن انتقال داده‌است.

وی می‌افزاید، هیچ کس حق ندارد که از مال بیت المال برای امور شخصی خود استفاده نماید؛ هر فردی که این کار را انجام می‌دهد، باید از آن جلوگیری صورت گرفته و مجازات شود.

تلاش نمودیم تا در این مورد نظر مسؤولین ولایتی را نیز داشته باشیم، اما با تلاش‌های پیهم هیچ کسی حاضر به ارایۀ نظر در این مورد نشد.

با این حال، یک منبع موثق دولتی که نخواست نامش ذکر گردد، به پژواک تایید کرد که یک فروند هلیکوپتر مربوط وزارت دفاع برای منافع شخصی مورد استفاده قرار گرفته، اما او جزئیات بیشتری در مورد اینکه چه کسی این کار را انجام داده است، ارایه نکرد.

منبع گفت: «شخصی که در ولایت خوست وظیفۀ نظامی دارد، این کار را به اشتباه انجام داده و از یک هلیکوپتر استفادۀ شخصی نموده، بزرگان از موضوع اطلاع یافته و به زودی دستگیر و به پنجۀ قانون سپرده خواهد شد.»

اما قاری محمدیوسف احمدی سخنگوی معاون ریاست الوزرا حکومت سرپرست می‌گوید که انتقال همسر یک مسؤول حکومتی از لوگر به خوست توسط هلیکوپتر حقیقت ندارد.

وی به آژانس خبری پژواک گفت: «در رسانه‌های اجتماعی خبرهایی به نشر رسیده که گویا یک مسؤول حکومتی همسرش را از ولایت لوگر به خوست توسط یک فروند هلیکوپتر انتقال داده است، ما معلومات کردیم در آنجا چنین واقعۀ رخ نداده است؛ این پروپاگند و تبلغات سوء دشمن بوده ما آن را رد می نماییم.»

Views: 68

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر