زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سفیر ایران در کابل: ایران به وارد کردن تولیدات افغانی اولویت می‌دهد

سفیر ایران در کابل: ایران به وارد کردن تولیدات افغانی اولویت می‌دهد

author avatar
17 Jul 2022 - 17:47
سفیر ایران در کابل: ایران به وارد کردن تولیدات افغانی اولویت می‌دهد
author avatar
17 Jul 2022 - 17:47

کابل (پژواک، ۲۶ سرطان ۱۴۰۱): سفیر ایران در دیدار با سرپرست وزارت خارجۀ افغانستان در کابل گفته‌است، کشورش به وارد کردن تولیدات افغانی اولویت می‌دهد و تلاش می‌کند تا از مرز مشترک جهت حفظ حسن‌همجواری به گونۀ مثبت استفاده شود.

در خبرنامۀ وزارت امور خارجۀ افغانستان آمده‌است، مولوی امیرخان متقی سرپرست این وزارت روز گذشته با بهادر امینیان سفیر ایران در کابل دیدار نموده است.

به اساس معلومات منبع در این دیدار در مورد مهاجرین افغان، زندانیان، مواد مخدر، مسایل سرحدی، روابط و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو صورت گرفته است.

به نقل از خبرنامه، بهادر امینیان سفیر ایران در کابل در این دیدار گفته که ثبات و امنیت در افغانستان، به نفع منطقه می‌باشد و تلاش دارند، تا حسن همجواری خوب با افغانستان را از طریق مرزهای مشترک حفظ نموده و هر دو طرف از آن استفادۀ مثبت نماید.

این در حالی ‌است که حدود یک هفته قبل، یک مرتبه و بار دیگر در ماه قوس سال گذشته، نیز گزار‌ش‌هایی مبنی بر درگیری نیروهای سرحدی افغانستان و ایران در مناطق سرحدی ولایت نیمروز به نشر رسیده بود؛ اما مقامات هر دو کشور گفته‌ بودند، به دلیل سوء تفاهم این مشکل به وجود آمده و حل گردیده‌است.

امینیان گفته‌است، کشورش در بخش زراعت با دهقانان افغان همکاری می‌نماید و به وارد کردن تولیدات افغانی اولویت می‌دهد.

مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امورخارجه در این دیدار گفته‌است تلاش دارد، تا افغانستان را به مرکز ترانزیتی در سطح منطقه مبدل سازد و در راستای انتقال اموال تجارتی میان ایران و  تاجکستان، سهولت لازم ایجاد گردد.

به اساس معلومات وزارت امورخارجه در این نشست توافق صورت گرفت، هیأت هر دو کشور به منظور بررسی مسایل سرحدی و همکاری‌های دوجانبه، نشست مشترک انجام دهند تا هر دو کشور در زمینه های مختلف بتوانند از همکاری‌های دوجانبه به خوبی استفاده کنند.

Views: 29

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر