زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در اثر شیوع بیماری مشابه کولرا در زابل سه کودک جان باخته‌اند

در اثر شیوع بیماری مشابه کولرا در زابل سه کودک جان باخته‌اند

author avatar
15 Aug 2022 - 15:43
در اثر شیوع بیماری مشابه کولرا در زابل سه کودک جان باخته‌اند
author avatar
15 Aug 2022 - 15:43

قلات (پژواک، ۲۴ اسد ۱۴۰۱): مقام‌های ریاست صحت‌عامۀ زابل می‌گویند، ده‌ها تن در ولسوالی شینکی این ولایت به بیماری مشابه کولرا مبتلا گردیده‌ که در اثر آن تاکنون سه کودک جان باخته‌اند.

داکترعبدالحکیم حکیمی رئیس صحت عامۀ زابل روز گذشته (۲۳ اسد) به آژانس خبری پژواک گفت، امروز در قریۀ «اکازو» ولسوالی شینکی این ولایت در حدود ۱۵۰ فرد به بیماری مشابه کولرا مبتلا گردیده که از اثر آن سه کودک جان باخته اند.

وی افزود: «تیم‌های صحی به ساحه رسیده‌، تداوی مریضان آغاز گردیده و وضعیت کنترول شده است.»

وی بدون ارایۀ جزئیات افزود، از آغاز این بیماری تاکنون در حدود 9هزار فرد به اسهال شدید مبتلا گردیده و شماری هم از اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر، مردم عوام از روند عرضۀ خدمات توسط ریاست صحت عامه ابراز خرسندی می‌نمایند، اما می‌گویند، حکومت باید توجه بیشتر در بخش صحت داشته باشد.

خیرالدین یکی از باشنده‌گان ولسوالی شینکی این ولایت به آژانس خبری پژواک گفت: «شماری از کودکان و بزرگسالان این قریه به اسهال مبتلا گردیده بودند که از اثر اقدام خاص و به موقع ریاست صحت عامه این بیماری به زود ترین فرصت کنترول گردید.»

وی افزود، از حکومت می‌خواهد که توجه بیشتر را به بخش صحت این ولایت داشته باشد، اما به گفتۀ وی، سال‌های گذشته این ولایت مورد بی توجهی حکومت قرار گرفته بود.

Views: 12

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر