زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین سراسری واکسین پولیو در کشور آغاز شد

کمپاین سراسری واکسین پولیو در کشور آغاز شد

author avatar
13 Mar 2023 - 13:25
کمپاین سراسری واکسین پولیو در کشور آغاز شد
author avatar
13 Mar 2023 - 13:25

کابل (پژواک، ۲۲ حوت ۱۴۰۱): صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در افغانستان/ UNICEF می‌گوید، امروز کمپاین واکسین پولیو یا فلج اطفال در سراسر کشور آغاز شد که چهار روز ادامه خواهد داشت.

این کمپاین در حالی آغاز می‌شود که در آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی در حوزۀ شرقی افغانستان ۹ واقعۀ فلج محیطی ثبت شد و نگرانی‌های مبنی بر سرایت ویروس را افزایش داده‌است.

کمال‌شاه سید، مسؤول مطبوعاتی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در افغانستان به آژانس خبری پژواک گفت، امروز (۲۲ حوت) در ۳۴ ولایت افغانستان کمپاین واکسین پولیو آغاز شد.

وی می‌گوید، در جریان این کمپاین چهار روزه حدود ده میلیون کودک زیر عمر پنج سال واکسین خواهند شد تا از بیماری پولیو در امان بمانند.

وی افزود، در این کمپاین برای کودکان که از شش ماه الی پنج سال عمر دارند، قطرۀ ویتامین A نیز داده‌ خواهد شد که معافیت بدن آنان بلند نگهداشته شود.

به گفتۀ وی، برنامۀ محو پولیو در افغانستان زیر چتر وزارت صحت عامه تطبیق می‌شود و وظیفۀ عمده یونیسف در این برنامه‌ها افزایش آگاهی عامه در جامعه است.

موصوف گفت، از آغاز سال جاری ۲۰۲۳ تاکنون کدام واقعۀ مثبت پولیو در کشور ثبت نشده،‌ اما این ویروس در محیط حوزۀ شرقی کشور تثبیت شده‌است، بنابراین خطر شیوع این بیماری وجود دارد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد به‌تاریخ اول ماه جاری حوت نیز کمپاین واکسین پولیو یا فلج کودکان در چهار ولایت شرقی افغانستان (ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان) راه‌اندازی کرده بود که در نتیجۀ آن ۱،۲ میلیون کودک زیر عمر پنج سال واکسین شده بودند.

مقام‌ها می‌گویند، در سال گذشتۀ ۲۰۲۲ میلادی ۹ کمپاین واکسین پولیو در سراسر کشور راه‌اندازی شده بود که در نتیجۀ آن واقعات فلج کودکان کاهش یافته‌است.

امسال تنها دو واقعۀ فلج کودکان در سراسر کشور ثبت شده که یکی آن در پکتیکا و دیگر در ولایت کنر بوده‌است.

Views: 49

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر