زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک مقام سپاه‌پاسداران ایران: تلاش دشمنان منجر به جنگ میان افغانستان و ایران نخواهد شد

یک مقام سپاه‌پاسداران ایران: تلاش دشمنان منجر به جنگ میان افغانستان و ایران نخواهد شد

author avatar
30 May 2023 - 16:47
یک مقام سپاه‌پاسداران ایران: تلاش دشمنان منجر به جنگ میان افغانستان و ایران نخواهد شد
author avatar
30 May 2023 - 16:47

کابل (پژواک، ۹ ثور ۱۴۰۲): قوماندان نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران گفته‌است، «دشمنان» دنبال تبدیل کردن درگیری اخیر میان نیروهای سرحدی افغانستان و ایران به جنگ هستند، اما چنین اتفاقی نخواهد افتاد و نباید این چنین مسایل را بزرگ جلوه داد.

سه  روز قبل (ششم جوزا) قوماندانی امنیۀ ولایت نیمروز از وقوع درگیری میان نیروهای سرحدی ایران و افغانستان در منطقۀ مرزی ولسوالی کنگ این ولایت خبر داده بود.

عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت امور داخلۀ کشور بدون ارایۀ جزئیات گفته بود، نیروهای ایرانی به طرف افغانستان شلیک کرده بودند که با واکنش متقابل مواجه شدند و در جریان نبرد از هر دو طرف یک یک فرد کشته و تعدادی زخمی شده‌اند. اما خبرگزاری دولتی ایرنای ایران در گزارشی گفته بود که دو تن از مرزبانان ایران در این درگیری کشته شده‌اند.

در گزارش رادیو فردا آمده‌است که امیرعلی حاجی‌زاده قوماندان نیروی هوافضای سپاه‌پاسداران دیروز گفته‌است، برخی‌ها دنبال تبدیل کردن این درگیری‌ها به جنگ هستند اما چنین جنگی مطلقا اتفاق نخواهد افتاد و نباید این درگیری‌ها را بزرگ جلوه داد.

او گفته‌است:«در حوزۀ افغانستان، یک اتفاقاتی در مرز افتاده که در همان حوزۀ مرز و توسط نیروهای همانجا مدیریت می‌شود و نباید به این مسایل دامن بزنیم، پشت این قضایا خیلی از دشمنان ما هستند که می‌خواهند این را تبدیل به یک موضوع بزرگ بکنند، تبدیل به یک درگیری بکنند، تبدیل به یک جنگ بکنند که مطلقا این اتفاق نخواهد افتاد.»

وزارت دفاع ملی افغانستان نیز گفته‌است که امارت اسلامی افغانستان گفتگو و مذاکره را برای هر گونه مشکل یک راه معقول می‌داند. بهانه‌جویی برای جنگ و اقدامات منفی به نفع هیچ یک طرفین نیست.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر