زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شهریان خوست از افزایش آلوده‌گی صوتی شکایت دارند

شهریان خوست از افزایش آلوده‌گی صوتی شکایت دارند

author avatar
5 Jun 2023 - 18:54
شهریان خوست از افزایش آلوده‌گی صوتی شکایت دارند
author avatar
5 Jun 2023 - 18:54

شهر خوست (پژواک، ۱۵ جوزا ۱۴۰۲): شماری از شهریان خوست می‌گویند که استفادۀ بلندگوها از سوی دست‌فروشان برای فروش اجناس‌شان سبب آلوده‌گی صوتی در شهر شده‌است.

آنان می‌گویند، این کار آنان را دچار مشکلات زیادی روانی کرده‌اند و از مقامات ذیربط حکومتی می‌خواهند که جلو استفادۀ از این بلندگوها را بگیرند.

دین‌محمد ځلاند یک تن از باشنده‌گان شهر خوست می‌گوید، که دست‌فروشان برای فروش کالا در هر کوچه و سرک شهر از بلندگوهای کوچک استفاده می‌کنند.

وی به پژواک گفت، هرچند دست‌فروشان این کار را برای جلب توجۀ مشتریان انجام می‌دهند، اما تکرار صداها آنان را با مشکلات روانی دچار کرده‌اند.

وی می‌گوید: «این بلندگوها تمام روز صدا می‌کشد، مشکلات روانی برای ما به میان آورده، کسی آنقدر حوصله ندارد که تمام روز این صداها را بشنود، این یک مشکل است که شاروالی باید جلو آن را بگیرد.»

رحمان آرمان یکی دیگر از باشنده‌گان خوست می‌گوید که دست‌فروشان علاوه بر شهر در روستاها نیز از بلندگوها استفاده می‌کنند و برای فروش کالاهای خود در آن شعار می‌دهند.

وی در گفتگو با آژانس پژواک از مسؤولین شاروالی خواست تا جلو این کار را بگیرند؛ زیرا به گفتۀ وی، مردم را با مشکلات روانی مواجه کرده‌است.

موصوف افزود: «در شهر خوست آلوده‌گی شدید صوتی وجود دارد، باید به‌طور جدی از آن جلوگیری شود.»

در همین حال، ذاکرالله یکی از دست‌فروشان شهر خوست به آژانس خبری پژواک گفت، اگر بلندگو را روشن نکند مردم نیز برای خرید کالاها و اجناس نزد آنان نمی‌آیند.

از سوی دیگر، مسؤولین شاروالی خوست می‌گویند که روند جلوگیری از آلوده‌گی صوتی و جمع‌آوری بلندگوها را در شهر آغاز کرده‌اند.

نسیم جان ملگری، مدیر تنظیم مارکیت‌های شاروالی خوست به پژواک گفت، به هدف جلوگیری از آلوده‌گی صوتی کارمندان آنان در کوچه و جاده‌های شهر گشت و گذار می‌کنند و بلندگوهای کوچک را جمع‌آوری می‌کنند.

وی گفت، مدتی قبل در مورد استفادۀ از بلندگو به دست‌فروشان آگاهی عامه نیز ارایه کرده‌اند.

گفتنی است که چندی قبل مردم در برخی شهرهای دیگر کشور نیز از افزایش آلوده‌گی صوتی شکایت داشته و از مسؤولین خواستار جلوگیری این کار شده ‌بودند.

Views: 10

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر