زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به هزینۀ شش میلیون افغانی ۱۲ سردخانه در ارزگان به بهره‌برداری سپرده شد

به هزینۀ شش میلیون افغانی ۱۲ سردخانه در ارزگان به بهره‌برداری سپرده شد

author avatar
9 Aug 2023 - 16:23
به هزینۀ شش میلیون افغانی ۱۲ سردخانه در ارزگان به بهره‌برداری سپرده شد
author avatar
9 Aug 2023 - 16:23

ترینکوت (پژواک، ۱۸ اسد ۱۴۰۲): کار ساخت ۱۲ سردخانه به هزینۀ شش میلیون افغانی در ترینکوت، مرکز ارزگان از سوی ریاست زراعت این ولایت تکمیل و به‌ بهره‌برداری سپرده شد.

مولوی عبدالمنان فاروقی، سخنگوی ریاست زراعت ارزگان در نشست افتتاحیۀ این سردخانه‌ها گفت، هر سردخانه هشت متر طول و چهار متر عرض دارد که در مجموع ۱۲ سردخانه است و در مناطق مختلف ترینکوت به بهره‌برداری سپرده شد.

وی می‌گوید، این سردخانه‌ها ظرفیت نگهداشتن ده‌ها تن حاصلات برای شش ماه را دارد.

فاروقی افزود، این‌که پیاز در ارزگان بیشتر کشت می‌گردد پس دهاقین حاصلات خود را در همین سردخانه‌ها نگهداری خواهند کرد و زمانی‌که بازار آن خوب باشد، به فروش خواهند رساند.

شماری از دهاقین ارزگان از این اقدام ریاست زراعت استقبال کرده و ابراز امیدواری می‌کند که ارزش حاصلات آنان با ساخت این سردخانه‌ها افزایش خواهد یافت.

عزیزالله یکی از دهاقین منطقۀ ده‌یک گفت، پس از این حاصلات پیاز را در اینجا نگهداری خواهد کرد و زمانی‌که قیمت پیاز در بازار افزایش یابد، به مارکیت عرضه خواهد کرد.

موصوف افزود، قبل از این برای نگهداری پیاز جایی نداشتند و پس از جمع‌آوری حاصلات، بلافاصله آن را به قیمت پایین به فروش می‌رساندند.

گفتنی است که افغانستان یک کشور زراعتی است و آگاهان امور می‌گویند، اگر سکتور زراعت مورد توجه قرار گیرد، در این صورت اقتصاد کشور به‌زودی به خودکفایی خواهد رسید.

Views: 15

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر