زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ساختمان یک مکتب دخترانه به ارزش ۲۲۵ هزار دالر در فاریاب ساخته شد

ساختمان یک مکتب دخترانه به ارزش ۲۲۵ هزار دالر در فاریاب ساخته شد

author avatar
10 Aug 2023 - 16:02
ساختمان یک مکتب دخترانه به ارزش ۲۲۵ هزار دالر در فاریاب ساخته شد
author avatar
10 Aug 2023 - 16:02

میمنه (پژواک، ۱۹ اسد ۱۴۰۲): مسؤولین معارف فاریاب می‌گویند که کار ساخت تعمیر مکتب ابتدائیۀ دخترانۀ «گل تپه» در ولسوالی شیرین تگاب این ولایت تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شد.

مولوی حفیظ الله معتصم بالله، رئیس معارف فاریاب به آژانس خبری پژواک گفت که تعمیر مکتب ابتدائیۀ دخترانۀ گل تپه در شیرین تگاب به هزینه بیش از ۲۲۵ هزار دالر امریکایی همکاری مالی کشور شاهی ناروی توسط مؤسسه «دارت» به‌گونۀ اساسی و ستندرد اعمار گردیده‌است.

وی افزود که شاگرد این مکتب قبلا به دلیل نبود جای مناسب، در آفتاب سوزان و زیر درختان درس می‌خواندند که امروز مشکل شان رفع شد و این مکتب طوری اعمار گردیده‌است که در آینده قابلیت انکشاف و اعمار منزل دوم را نیز دارد.

رئیس معارف از مردم و از شورای معارف محل خواست که در حفظ و مراقبت تعمیر مکتب توجۀ جدی داشته باشند، با پرسونل و استادان نشست‌هایی را برگزار کرده از شیوۀ درس و تعلیم شاگردان مطلع و همکار باشند.

انجنیر سیف‌الدین، نمایندۀ مؤسسۀ دارت در فاریاب می‌گوید که مکتب دخترانۀ گل تپه در مدت ۹ ماه کاری اعمار گردیده و دارای شش صنف درسی، یک اتاق اداری با ضروریاتش، کتابخانه، اتاق محافظ، آشپزخانه، هفت مبرز، چاه آب، دیوار احاطه، ۷۰ متر دیوار استنادی، ۱۰۸ سیت میز و چوکی و دستشوی می‌باشد.

وی به ادامۀ فعالیت مؤسسه دارت در بخش اعمار و ترمیم مکاتب تاکید کرده افزود که کار اعمار چند مکتب دیگر ادامه دارد که به‌زودی به بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

ازسویی‌هم، مولوی عبیدالله مخبت مدیر معارف ولسوالی شیرین تگاب می‌گوید که در این ولسوالی ۵۲ باب مکتب شامل لیسه، متوسطه، ابتدائیه و دو مرکز تعلیمات اسلامی وجود دارد که ۲۱ باب مکتب تعمیر ندارد و شاگردان آن زیر درختان یا در مهمانخانه‌های مردم درس می‌خوانند.

وی گفت که نظم در معارف به وجود آمده، مکاتب خیالی، استادان خیالی و شاگردان خیالی از بین رفته و علاقه‌مندی مردم نسبت به سال گذشته به معارف و مکتب بیشتر شده‌است.

حمیدالله، عضو شورای معارف از اعمار و افتتاح تعمیر این مکتب ابراز خرسندی نموده می‌گوید که این مکتب در سال ۱۳۹۰ ایجاد شد، اما به دلیل نبود جای شاگردان در زیر سایۀ درختان با قبول مشکلات زیاد مصروف آموزش بودند.

وی تاکید کرد که از مکتب جدید چون مردمک چشم حفاظت و مراقبت خواهند کرد.

Views: 227

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر