زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به ارزش هشت میلیون افغانی کار ساخت تعمیر تیاتر هرات آغاز شده‌است

به ارزش هشت میلیون افغانی کار ساخت تعمیر تیاتر هرات آغاز شده‌است

author avatar
26 Aug 2023 - 16:26
به ارزش هشت میلیون افغانی کار ساخت تعمیر تیاتر هرات آغاز شده‌است
author avatar
26 Aug 2023 - 16:26

هرات (پژواک، ۴ سنبله ۱۴۰۲): منابع محلی در هرات می‌گویند که به ارزش هشت میلیون افغانی کار عملی ساخت تعمیر تیاتر این ولایت رسما آغاز گردیده‌است.

مولانا نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات به آژانس خبری پژواک گفت که کار اعمار ساختمان تیاتر این ولایت در حال حاضر از سوی ریاست شاروالی در همان موقعیت قبلی آن آغاز شده‌است.

وی با استقبال از این اقدام ریاست شاروالی تصریح کرد که با اعمار ساختمان معیاری تیاتر برای هنرمندان نیز یک اتحادیه تشکیل خواهد شد و بعدا تمامی هنرمندان زیر چتر آن فعالیت خواهند داشتږ

وی همچنان افزود که با اعمار ساختمان تیاتر این ولایت مشکلات هنرمندان از بابت نبود مکان‌‌ برای اجرای نمایشات نیز برطرف خواهد شد.

از سویی‌هم هنرمندان تیاتر هرات از اقدام عملی ادارۀ محلی در زمینۀ ساخت تعمیر برای تیاتر این ولایت ابراز خرسندی می‌کنند.

غلام‌رسول پویا یک تن از هنرمندان این ولایت در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که از دو سال به این‌سو به دلیل بی‌توجهی به تیاتر هرات، نگرانی‌های هنرمندان این ولایت به بالاترین سطح خود رسیده بود.

به گفتۀ وی، اغاز کار ساخت این ساختمان به امیدی بیشتر در حمایت از هنرمندان این ولایت افزوده‌است و با ایجاد تسهیلات برای این قشر، این وظیفۀ هنرمندان است تا با هنر دست داشته شان دستاوردها و مشکلات جامعه را به زبان هنر به گوش مسؤولان برسانند.

این هنرمندان می‌گویند، تیاتر هرات با سابقۀ بیش از یک قرن فعالیت، در این دو سال اخیر با مشکلات دست پنجه نرم می‌کرد و امید است بعد از اعمار این ساختمان مشکلات موجود تیاتر در این ولایت حل شود.

ازسویی‌هم، ناصر آرمل سخنگوى شاروالى هرات به پژواک گفت که ساختمان تیاتر این ولایت در تفاهم بین ریاست‌های شاروالی و اطلاعات و فرهنگ این ولایت به هزینۀ هشت میلیون افغانی در سه طبقه به شکل اساسی ساخته می‌شود.

وی افزود که هزینۀ اعمار این ساختمان از سوی شاروالی پرداخت می‌شود.

Views: 47

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر