زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عمر: جهت بهبود اقتصاد کشور شهروندان باید از تولیدات داخلی استفاده کنند

عمر: جهت بهبود اقتصاد کشور شهروندان باید از تولیدات داخلی استفاده کنند

author avatar
7 Sep 2023 - 17:50
عمر: جهت بهبود اقتصاد کشور شهروندان باید از تولیدات داخلی استفاده کنند
author avatar
7 Sep 2023 - 17:50

کابل (پژواک، ۱۶ سنبله ۱۴۰۲): رییس ادارۀ ملی دوا و غذا می‌گوید که آزادی سیاسی بدست آمده اما باید برای آزادی اقتصادی تلاش صورت بگیرد تا آزادی سیاسی نگه‌داشته شود.

این اظهارات را عبدالباری عمر، سرپرست اداره ملی غذا و دوا افغانستان در نشستی که به منظور افتتاح دفتر مرکزی «سنو فارما» یکی از شرکت‌های تولید دوا در کابل برگذار شده بود، بیان کرده‌است.

در این نشست شماری از مقامات بلندپایه سکتور صحت افغانستان، نماینده‌گان سکتور خصوصی، داکتران و متخصصان حضور داشتند.

محمدسعید صدیق، رییس شرکت «سنو فارما» در آغاز این نشست خبری گفت که دوا‌های ساخته‌شده توسط این شرکت به نقاط مختلف کشور با کیفیت عالی و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گفتۀ او، این شرکت در حال حاضر قادر به تولید حدود ۴۰ قلم دوا است و تلاش می‌کنند تا انواع بیشتر دواها را تولید کند.

او با اشاره به نیاز مردم در شرایط فعلی به دوا ارزان و با کیفیت، از دیگر سرمایه‌گذاران خواست که در بخش ساخت دوا سرمایه‌گذاری کنند تا افغانستان در این صنعت کاملاً به خودکفایی برسد.

عبدالباری عمر، رییس ادارۀ ملی غذا و دوا افغانستان گفت که آزادی سیاسی بدست آمده اما باید برای آزادی اقتصادی تلاش صورت بگیرد تا آزادی سیاسی نگه‌داشته شود.

به گفته او، صنعت و تولید عوامل اصلی پیشرفت یک کشور است و این اداره برای حمایت از تولیدات داخلی، بر اقلام وارداتی دوا‌ها از شرکت‌های خارجی، فیس وضع کرده‌است.

عمر با قدردانی از سرمایه‌گذارانی که در سکتور صحت افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند، از مردم خواست تا از تولیدات داخلی کشور استفاده کنند.

یونس مهمند، رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و شیرباز کمین‌زاده، رییس اتاق صنایع و معاون در این نشست خبری از سرمایه‌گذاران خواستند که در داخل کشور در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند تا افغانستان در سکتور‌های مختلف به خودکفایی برسد.

در ادامه این نشست ترینا فرید، یک تن از داکتران با ابراز خوشحالی از افتتاح دفتر مرکزی این شرکت تولید دوا، از مسوولین امارت اسلامی خواست تا مراکز تعلیمی و تحصیلی را  بر روی دختران باز کنند.

او با اشاره به فرهنگ افغان‌ها که اجازه نمی‌دهند مردان زنان را تدوای کند، افزود که اگر زنان تحصیل نکنند، بعد از اینکه آن‌ها تقاعد کنند دیگر داکتر زنی وجود نخواهد شد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر