زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سرپرست وزارت انرژی و آب: کار عملی اعمار بند درۀ سلطان ابراهیم در سرپل به‌زودی آغاز می‌شود

سرپرست وزارت انرژی و آب: کار عملی اعمار بند درۀ سلطان ابراهیم در سرپل به‌زودی آغاز می‌شود

author avatar
15 Oct 2023 - 13:21
سرپرست وزارت انرژی و آب: کار عملی اعمار بند درۀ سلطان ابراهیم در سرپل به‌زودی آغاز می‌شود
author avatar
15 Oct 2023 - 13:21

سرپل ( پژواک، ۲۳ میزان ۱۵۰۲): ملا عبدالطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب در سفرش به سرپل گفته که پس از سروی‌های تخنیکی، کار عملی ساخت بند آب درۀ سلطان ابراهیم در این ولایت به ارزش ۲۰۰ میلیون دالر امریکایی آغاز می‌شود.

سرپرست وزارت انرژی و آب روز گذشته با مسؤولین محلی ولایت سرپل از بند آب درۀ سلطان ابراهیم این ولایت دیدن کرد و گفت که طی مراحل اسناد این بند از کمیتۀ اقتصادی معاونیت ریاست الوزرا نهایی شده و کار ساخت آن پس از سروی‌های تخنیکی آغاز می‌گردد.

وی افزود که با ساخت این بند آب، زمین‌های زراعتی ولایات سرپل و جوزجان آبياری، آب‌های زیرزمینی تقویت و ۵۰ میگاوات برق نیز تولید خواهد شد.

منصور می‌گوید که ارتفاع این بند ۶۰ الی ۷۰ متر خواهد بود و هزینۀ این پروژۀ حیاتی دو صد میلیون دالر بوده که از عواید نفت ولایت سرپل پرداخت می‌گردد.

این در حالی است که کمیسیون اقتصادی ریاست الوزراء در اوایل ماه اسد سال روان اعلام کرد که قرارداد اعمار بند سلطان ابراهیم با شرکت انکشاف ملی صورت گرفته‌است و در آیندۀ نزدیک کار آن آغاز خواهد شد.

محمدیعقوب عبدالرحمن اکه، والی سرپل همچنان گفت: «ما بخاطر ساخت بند آب درۀ سلطان ابراهیم بارها نزد شیخ صاحب هیبت‌الله آخندزاده رهبر امارت اسلامی رفتیم و خوشبختانه درخواست ما پذیرفته شد که امروز وزیر صاحب آغاز کار آن را مژده داد.»

وی افزود که مردم سرپل سال‌هاست که منتظر عملی شدن این پروژۀ حیاتی هستند و امید است که هرچه زودتر کار عملی آن آغاز شود و مردم سرپل به آرزوی دیرینۀ خود برسند.

حاجی امیرمحمد خیر اندیش، یک تن از متنفذین ولایت سرپل گفت، همه ساله دامنۀ خشکسالی‌ها در سرپل وسیع‌تر می‌شود، خواست مردم این ولایت از حکومت اینست که کار عملی ساخت بند درۀ سلطان ابراهیم را هرچه زودتر آغاز کند.

بند آب درۀ سلطان ابراهیم در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر سرپل موقعیت دارد که سرچشمۀ آن از دریاهای سوفک و قلعۀ شهر ولسوالی کوهستانات می‌باشد.

Views: 124

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر