زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

راننده‌گان: برای جلوگیری از رویدادهای لغزش کوه در شاهراه کابل – جلال‌آباد کار اساسی صورت گیرد

راننده‌گان: برای جلوگیری از رویدادهای لغزش کوه در شاهراه کابل – جلال‌آباد کار اساسی صورت گیرد

author avatar
18 Oct 2023 - 16:48
راننده‌گان: برای جلوگیری از رویدادهای لغزش کوه در شاهراه کابل – جلال‌آباد کار اساسی صورت گیرد
author avatar
18 Oct 2023 - 16:48

کابل (پژواک، ۲۶ میزان ‍۱۴۰۲): شماری از راننده‌گان شاهراه کابل – جلال‌آباد می‌گویند، برای جلوگیری از رویدادهای لغزش کوه در منطقۀ ماهیپر این مسیر باید کار اساسی صورت گیرد.

از سوی دیگر، مسؤولین وزارت فواید عامه می‌گویند، بر اساس حکم مقام عالی ریاست‌الوزراء، به این و سایر وزارتخانه‌ها وظیفه سپرده شده تا لغزش کوه در منطقۀ ماهیپر را بررسی نموده و عوامل آن را دریابد.

حدود یک ماه قبل لغزش کوه در منطقۀ ماهیپر در شاهراه کابل جلال‌آباد رخ داد که در نتیجۀ آن چندین روز این مسیر به‌رروی ترافیک مسدود گردیده ‌بود.

سمیع‌الله، یک رانندۀ شاهراه کابل – جلال‌آباد در این رابطه به آژانس خبری پژواک گفت، اکنون راه در منطقۀ ماهیپر باز است و شب و روز موتر و مردم از آن عبور و مرور می‌کنند.

اما وی می‌گوید، در منطقۀ ماهیپر کوه شکاف پیدا کرده، ممکن یک یا دو ماه بعد دیگر بیشتر لغزش نماید.

وی افزود، هنگام عبور از این منطقه از لغزش کوه در هراس می‌باشند.

وی می‌گوید، حکومت باید قسمت‌هایی از کوه را که در حال جدا شدن است را دور کنند و این راه را به‌گونۀ اساسی بازسازی نمایند تا از حوادث جلوگیری شود.

همچنان، صدام یک رانندۀ دیگر این مسیر به آژانس خبری پژواک گفت، اکنون راه باز است اما زمانیکه از این منطقه عبور می‌کنند، می‌ترسند که کدام سنگ بالای آنان ریزش نکند.

وی افزود: «روزی که در منطقۀ ماهیپر لغزش کوه صورت گرفت، من زیاد به آن نزدیک بودم، زمانیکه من از این منطقه عبور کردم، کوه لغزید.»

موصوف از حکومت خواست، قبل از این که کوه بلغزد، باید روی این مسیر کار اساسی صورت گیرد و از لغزش کوه جلوگیری شود.

همچنان، حکمت‌الله یکی از مسافرین این مسیر به پژواک گفت، خوشحال است که این مسیر باز است و در آن رفت و آمد می‌کنند.

وی نیز می‌گوید، زمانی‌که در این مسیر رفت و آمد می‌کنند، از لغزش کوه در هراس می‌باشد.

همچنان، باورخان مسؤول یک شرکت در این منطقه به پژواک گفت که سنگ‌ها را از سرک برداشته و کدام مشکل در این مسیر وجود ندارد و کار پاک‌کاری همچنان ادامه دارد.

وی گفت، اکنون نیز روزانه یک یا دو بار سنگ‌های کوچک می‌لغزد، اما راه بسته نمی‌شود؛ زیرا در اینجا ماشین‌های آنان موجود است و به‌موقع آن را بر می‌دارند.

وی گفت: «از بزرگان امارت اسلامی می‌خواهیم که به‌زودی در این مورد تصمیم بگیرند و غم بخش شگافته شدۀ این کوه را بخورند.»

از سویی‌هم، محمداشرف حق‌شناس سخنگوی وزارت فواید عامه در رابطه به این موضوع به پژواک گفت که مسیر کابل –  جلال‌آباد اکنون برای رفت و آمد تمام شهروندان باز است.

وی افزود، بر اساس حکم مقام عالی ریاست‌الوزرا به وزارت فواید عامه و سایر وزارت‌های ذیربط وظیفه سپرده شده‌‎است که در مورد ریزش کوه در منطقۀ ماهیپر تحقیقات کنند و عوامل آن را بیابند.

موصوف گفت: «وزارت فواید عامه یک بخش را در منطقۀ ماهیپر دارد، افراد، ماشینری و تیم‌های ما آن‌جا حضور دارند و آنان هرازگاهی از این مسیر نظارت و حفاظت می‌کنند و اگر چنین رویدادهای پیش می‌آید، آن‌ها مسیر را باز می‌کنند و امکان رفت و آمد را برای شهروندان فراهم می‌کنند.»

این اولین بار نیست که رویداد لغزش کوه در منطقۀ ماهیپر رخ می‌دهد، بلکه در طول مسیر کابل – جلال‌‌آباد هرازگاهی چنین رویدادها رخ می‎دهد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر