زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برنامۀ آموزشی ظرفیت‌سازی برای اعضای شورای محلی در سمنگان راه‌اندازی شد

برنامۀ آموزشی ظرفیت‌سازی برای اعضای شورای محلی در سمنگان راه‌اندازی شد

author avatar
26 Oct 2023 - 14:28
برنامۀ آموزشی ظرفیت‌سازی برای اعضای شورای محلی در سمنگان راه‌اندازی شد
author avatar
26 Oct 2023 - 14:28

ایبک (پژواک، ۴ عقرب ۱۴۰۲): مؤسسۀ انکشافی خیریۀ افغان برنامه‌یی را تحت عنوان «بهبود حقوق بشر و حفاظت از بی‌جاشده‌گان داخلی» در سمنگان راه‌اندازی کرد.

در این برنامه برای مردان، زنان و اعضای شوراهای محلی آموزش‌های کوتاه مدت ظرفیت‌سازی ارایه ‌می‌شود.

احمدفواد عمری، مسؤول ولایتی مؤسسۀ انکشافی خیریۀ افغان به آژانس خبری پژواک گفت که این مؤسسه در ولایت سمنگان پروژه‌یی را زیر عنوان بهبود حقوق بشر و حفاظت از بی‌جاشده‌گان داخلی از تاریخ اول جون ۲۰۲۳ آغاز کرده و تا فبروری ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

به گفتۀ عمری، ظرفیت‌سازی زنان، مردان و جوانان از طریق آموزش‌های کوتاه مدت در بخش‌های حقوق میراث زنان، حقوق بشر در پرتو اسلام و آگاهی‌دهی‌های اجتماعی محتویات این برنامه می‌باشد.

وی افزود، ظرفیت‌سازی اعضای شوراهای محلی در خصوص حل منازعات نیز شامل این برنامه می‌باشد.

برنامۀ آموزشی در خصوص حل منازعات که با اشتراک ۴۰ تن از اعضای شوراهای محلی جوانان و متنفذین قومی در سمنگان برگزار شده بود پس از یک هفته به پایان رسید که اشتراک کننده‌گان از برگزاری این چنین آموزش‌ها ابراز خرسندی نمودند.

ضیاءالدین سارباغی، یک تن از اشتراک کننده‌‌گان برنامۀ آموزشی حل منازعات این مؤسسه، از مفیدیت این برنامه یاد کرده گفت: «در این ترینینگ موضوعات صلح، همدیگرپذیری، مشارکت اجتماعی، ثبات سیاسی را آموختیم که برای ما خیلی ارزش‌مند بود.»

موصوف افزود: «حالا ما قادر بر حل منازعات خانواده‌ها و قریه‌ها هستیم که از کدام راه‌ها استفاده نماییم تا چنین چالش‌ها را حل نماییم.»

محمدانور صادقی یک تن دیگر از اشتراک کننده‌‌گان این برنامۀ آموزشی، خواهان ادامۀ این چنین اموزش‌ها از سوی موسسۀ خیریۀ افغان شده گفت: «از این طریق سطح ظرفیت ما افزایش می‌یابد تا ما برای بقیه باشنده‌گان روستاها نیز آموزش بدهیم.»

موسسه خیریه افغان پیش از این نیز  برنامه‌های‌ ظرفیت‌سازی در بخش‌های حقوق میراث زنان، حقوق بشر در پرتو اسلام، و آگاهی‌دهی‌های اجتماعی برای زنان‌ و مردان را نیز راه‌اندازی نموده بود.

Views: 55

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر