زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شارژدافیر ترکیه در کابل: وجیبۀ ماست که در شرایط سخت در کنار افغان‌ها باشیم

شارژدافیر ترکیه در کابل: وجیبۀ ماست که در شرایط سخت در کنار افغان‌ها باشیم

author avatar
8 Nov 2023 - 17:02
شارژدافیر ترکیه در کابل: وجیبۀ ماست که در شرایط سخت در کنار افغان‌ها باشیم
author avatar
8 Nov 2023 - 17:02

کابل (پژواک، ۱۷ عقرب ۱۴۰۲): شارژدافیر جدید ترکیه در کابل در دیدار تعارفی با سرپرست وزارت امور داخله از حرکت قطار حامل کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زده‌گان هرات خبر داده می‌گوید که کشور‌ش وجیبۀ خود می‌داند تا در شرایط سخت در کنار افغان‌ها باشد.

مفتی عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله در صفحۀ ایکس خود نگاشته‌است که سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله با جنک اونال، شارژدافیر جدید ترکیه در کابل دیدار تعارفی کرد.

شارژدافیر جدید ترکیه با اشاره به روابط تاریخی هر دو کشور گفت: «هر دو ملت‌ ارزش‌های مشترکی دارند که بنیاد محکم روابط را تشکیل می‌دهد و گسترش این روابط وظیفۀ و ماموریت ماست، ترکیه ایستاده‌گی در کنار افغان‌ها در شرایط سخت را وجیبۀ خود می‌داند.»

او تلاش‌های امارت اسلامی در راستای تامین امنیت و مبارزه با مواد مخدر را ستود و افزود که وضعیت جاری در این کشور  با گذشت هر روز  در حال بهبود است.

جنک اونال در این دیدار از حرکت قطار حامل کمک‌های بشردوستانه به افغانستان خبر داده و گفته‌است که با رسیدن آن شماری زیادی از مردم این کشور کمک دریافت خواهند کرد.

این در حالی است که سفارت افغانستان در انقرۀ ترکیه از حرکت قطار حامل ۵۰۸ تُن کمک‌های بشری به افغانستان خبر داده که در آن مواد غذایی، کمپل، دوا، لباس زمستانی، جنراتور‌ها، بخاری و مواد آشپزخانه شامل می‌باشد و تا ۱۵ روز به هرات خواهد رسید.

همچنان، سرپرست وزارت امور داخله در این دیدار گفته‌است: «افغانستان و ترکیه روابط تاریخی عمیق دارد؛ این دو ملت مسلمان در شرایط دشوار در کنار همدیگر ایستاده‌گی کرده‌اند، مسوولین وزارت امور خارجۀ ما در ترکیه و شما در افغانستان در مورد گسترش روابط تاریخی تلاش نمایید.»

او بر وحدت در جهان اسلام تاکید ورزید.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر