زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دشمنی ۱۲ ساله میان دو خانواده در غزنی پایان یافت

دشمنی ۱۲ ساله میان دو خانواده در غزنی پایان یافت

شهرغزنی (پژواک، ۱۰ ثور ۱۴۰۳): دشمنی ۱۲ ساله میان دو خانواده در ولایت غزنی با میانجیگری مسؤولین حکومتی، عالمان دین و بزرگان قومی پایان یافت.

حافظ امین‌جان عمری، والی غزنی در مورد این موضوع به آژانس خبری پژواک گفت، دشمنی دوازده ساله که  بر سر زمین میان دو خانواده در قریۀ قلعه‌نو از مربوطات ولسوالی خواجه عمری به میان آمده بود، با وساطت مسؤولین حکومتی و بزرگان قومی پایان یافت.

موصوف گفت: «۱۲ سال قبل میان خانواده‌های عبدالبصیر و زلمی بر سر زمین منازعه‌یی رخ داده بود که پسر زلمی در آن به قتل رسیده‌ بود و پس از آن هر دو طرف راه یکدیگر را می‌گرفتند، اما حالا مشکل آن‌ها حل گردید.»

وی افزود، منازعات و تنش‌ها مردم را بدبخت می‌کند، زنده‌گی شان را با خطر مواجه می‌کند و مشکلاتی را در جامعه به میان می‌آورد.

وی از مردم خواست که مشکلات را در جامعه از طریق گفتگو حل کنند.

موصوف همچنان گفت که در برخی ولسوالی‌های دیگر این ولایت نیز این چنین مشکلات خورد و بزرگ وجود دارد که برای حل آن تلاش‌ها جریان دارد.

مجمر، از بزرگان قومی ولسوالی خواجه عمری و عضو این جرگه به پژواک گفت، از سال‌ها به این‌سو میان این خانواده‌ها مشکلاتی وجود داشت، اما اکنون مشکل شان حل گردید.

موصوف گفت: «پس از این هر دو طرف زیر سایۀ صلح و برادری زنده‌گی خواهند کرد و در امور خوب یکدیگر را یاری خواهند کرد.»

شیراحمد سهیم، فعال مدنی در غزنی گفت، این چنین جرگه‌ها می‌تواند مردم را متحد سازد و در ولسوالی‌ها و قریه‌ها پیشرفتی به وجود آید.

موصوف از مسؤولین محل و بزرگان قومی سپاس‌‌گذاری کرد که برای حل این منازعه تلاش‌های خسته‌گی ناپذیر انجام داده‌اند.

وی از سایر مسؤولین حکومتی، علما و بزرگان قومی سایر مناطق نیز خواست که در ولایات، ولسوالی‌ها و قریه‌های خود مشکلات و دشمنی‌ها میان اقوام و خانواده‌ها را حل و فصل کنند.

گفتنی است که قبل از این نیز تعدادی از دشمنی‌ها و مشکلات میان اقوام و خانواده‌ها در ولسوالی‌های قره باغ، جاغوری، ناور، گیلان، اجرستان و ناوۀ ولایت غزنی با وساطت مسؤولین محلی، علما و بزرگان قومی حل و فصل شده‌است.

Views: 5

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر