زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون: الله‌گل مجاهد در پیوند به اقدامات گذشته‌اش بازداشت نشده‌است

کمیسیون: الله‌گل مجاهد در پیوند به اقدامات گذشته‌اش بازداشت نشده‌است

author avatar
14 May 2024 - 18:00
کمیسیون: الله‌گل مجاهد در پیوند به اقدامات گذشته‌اش بازداشت نشده‌است
author avatar
14 May 2024 - 18:00

کابل (پژواک، ۲۵ ثور ۱۴۰۳): کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان می‌گوید، به وعده‌های داده شده با برگشت‌کننده‌گان متعهد است و قوماندانی امنیۀ کابل به آنان‌ گفته‌ که الله‌گل مجاهد را در پیوند به اعمال گذشته‌اش نه، بلکه به اتهام یک قضیۀ جدید قتل بازداشت کرده‌است.

پس از حاکمیت دوبارۀ امارت اسلامی، افراد امنیتی الله‌گل مجاهد، عضو ولسی جرگۀ پیشین را در کابل بازداشت، اما بعداَ او را آزاد کردند؛ وی پس از رهایی به ترکیه و از آنجا به ایران رفت و از طریق کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان در ماه سرطان سال ۱۴۰۲ دوباره به کشور بازگشت.

براساس گزارش‌ها، قوماندانی امنیۀ کابل روز ماقبل (۲۳ ثور) گفت، الله‌گل مجاهد را به اتهام قضیۀ مقتول قاری سعیدالله که در ماه حوت سال ۱۴۰۲ به قتل رسیده بود، توقیف کرده‌است.

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان و عودت‌ آنان به کشور در مورد بازداشت الله‌گل مجاهد وضاحت داده و امروز در صحفۀ اکس خود نگاشته‌است که وی متهم به قتل شخصی به‌نام قاری سعیدالله است و به‌ همین دلیل توقیف گردیده‌است.

منبع نگاشته‌است: «قاری سعیدالله به‌تاریخ  ۱۴۰۲/۱۲/۹ در سروبی به شهادت رسیده بو، افراد بازداشت شده به اتهام قتل موصوف ادعاد کرده‌اند که این کار را به درخواست الله‌گل مجاهد در بدل پول انجام داده‌است، این قضیه به‌گونۀ عادلانه در محاکم امارت اسلامی بررسی خواهد شد.»

براساس اظهارات کمیسیون، قوماندانی امنیۀ کابل گفته‌است که الله‌گل مجاهد را در پیوند به اقدامات گذشته‌اش نه، بلکه به اتهام یک قضیۀ تازۀ قتل بازداشت کرده‌است.

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان نگاشته‌است: «اینکه الله‌گل مجاهد از طریق کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان به کشور بازگشته‌است، کمیسیون وضاحت می‌دهد که به وعده‌های داده شده با افراد عودت‌کننده متعهد است و فرمان عفو امیرالمؤمنین عملی می‌گردد.»

منبع می‌افزاید، افراد بازگشته همانند سایر افغان‌ها در مسایل حق‌العبدی در روشنی قانون پاسخگو هستند.

Views: 24

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر