زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کشور ماردوفیای فدراتیف روسیه در بخش‌های مختلف با افغانستان همکاری می‌کند

کشور ماردوفیای فدراتیف روسیه در بخش‌های مختلف با افغانستان همکاری می‌کند

author avatar
17 May 2024 - 10:53
کشور ماردوفیای فدراتیف روسیه در بخش‌های مختلف با افغانستان همکاری می‌کند
author avatar
17 May 2024 - 10:53

کابل (پژواک، ۲۸ ثور ۱۴۰۳): رئیس جمهور ماردوفیای فدراتیف روسیه در دیدار با سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفته‌است که کشورش آماده‌است تا در بخش‌های صنعت چوب، دواسازی، زراعت، مواد ساختمانی و مواد الکترونیکی با افغانستان همکاری نماید.

وزارت صنعت و تجارت افغانستان امروز در صفحۀ ایکس خود نوشته که نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت و هیأت همراه‌اش با آرتیم ایزدونوف، رئیس جمهور ماردوفیای فدراتیف روسیه، وزرای تجارت، صنعت و زراعت آن‌کشور دیدار کرد.

منبع نوشته‌است که در این دیدار رئیس جمهور ماردوفیای فدراتیف روسیه گفت که کشورش آماده‎است تا در بخش‌های صنعت چوب، دواسازی، زراعت، مواد ساختمانی و مواد الکترونیکی با افغانستان همکاری نماید.

به گفتۀ منبع، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان از رئیس جمهور ماردوفیا خواست تا به افغانستان تشریف آورده و فرصت‎های سرمایه‌گذاری در این کشور را از نزدیک مشاهده نماید.

عزیزی همچنان جهت استفاده از صنعت در بخش‌های زراعت و چوب آن‌کشور در کانال قوشتیپه که قرار است زراعت میکانیزه در آن آغاز گردد، اعلام آماده‌گی نمود و خواستار گفتگوهای بیشتر در این بخش گردید.

بر اساس معلومات منبع، یکی از ۱۰ شرکت معروف و برتر روسی مربوط به این کشور است که مواد ساختمانی، الکترونیکی، ادویه‌جات، زراعت و کیبل برق را تولید می‌کنند و به بیش از ۱۶ کشور جهان از جمله شش کشور عربی صادرات دارد.

از سویی هم، وزارت صنعت و تجارت افغانستان امروز در صفحۀ ایکس خود نوشته که نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت در ادامۀ سفر شان به جمهوری تاتارستان و اشتراک در پانزدهمین فورم بین‎المللی اقتصاد روسیه – جهان اسلام با مسوولین شرکت کاماز دیدار کرد.

منبع افزوده که در این دیدار مسؤولین شرکت کاماز برای دوباره وارد شدن به بازارهای افغانستان علاقمندی نشان دادند و خواهان همکاری سرمایه‌گذاران افغان در آغاز فعالیت شان در این کشور شدند.

منبع تصریح کرده‌‎است که مسؤولین شرکت یادشده جهت ایجاد فابریکۀ بسته‎بندی موتر در افغانستان خواهان همکاری امارت اسلامی نیز شدند.

به گفتۀ منبع، سرپرست وزارت صنعت و تجارت ضمن حمایت و استقبال از پروژه‎های این شرکت از آنها خواست تا به افغانستان سفر نموده و فرصت‎های سرمایه‌گذاری و پیشرفت‎های اخیر اقتصادی را از نزدیک مشاهده نمایند.

بر اساس معلومات منبع، مسؤولین شرکت کاماز از دعوت سرپرست وزارت صنعت و تجارت اظهار خرسندی نمودند و اعلام سفر در آیندۀ نزدیک به افغانستان کردند.

Views: 38

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر