زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس یوناما به کندهار رفته‌است

رئیس یوناما به کندهار رفته‌است

author avatar
26 Aug 2024 - 14:28
رئیس یوناما به کندهار رفته‌است
author avatar
26 Aug 2024 - 14:28

کابل (پژواک، ۵ سنبله ۱۴۰۳): رئیس هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان می‌گوید که در سال گذشته با کمک ادارات مختلف به ۲۶ میلیون افغان کمک‌های بشردوستانه ارایه شده و به گفتۀ او، تلاش دارند تا در آینده بودجه برای افغانستان را افزایش دهد.

در خبرنامۀ دفتر مطبوعاتی مقام ولایت کندهار آمده‌است که معاون والی کندهار با روزا اوتونبایوا، رئیس هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) دیدار کرده‎است.

رئیس یوناما گفت، مدت کاری وی در افغانستان به سه سال می‌رسد و در این سه سال برای تقویت روابط افغانستان و جهان تلاش کامل خود را به خرج داده‌است.

وی افزود، به کندهار به این هدف سفر کرده‌است تا این‌جا با مردم در مورد کشت بدیل کوکنار از نزدیک صحبت کند و در آینده در این بخش همکاری نمایند.

به گفتۀ وی، با بانک مرکزی افغانستان مشترکا کار می‎کند تا در بخش قرضه‌دهی به مردم همکاری کند و مردم از این طریق تجارت‌های کوچک را آغاز کنند.

موصوف گفت، سال گذشته به همکاری ادارات مختلف سازمان ملل متحد به ۲۶ میلیون افغان کمک‌های بشری رسانده‌اند و تلاش دارند تا در آینده بودجۀ مالی را برای افغانستان افزایش داده و برعلاوۀ کمک‌های بشری سایر پروژه‌های مهم را نیز تطبیق کنند.

والی معاون کندهار گفت، جهانیان برای سرمایه‌گذاری در افغانستان دلایل مختلفی را نیاورند، نیاز اساسی که امنیت است اکنون به گونۀ کامل تامین شده‌است و بیش از هر زمان دیگری زمینۀ سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم شده‌است.

معاون والی از اوتونبایوا خواست تا پروژه‌های اساسی را برای مردم تطبیق کند، در زمینۀ کشت بدیل مواد مخدر هر چه عاجل گام‌های عملی بردارند و همچنان با ادارات ذیربط در بخش تداوی معتادین مواد مخدر همکاری کامل کند.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر