زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جاپان ۱۶۵ مکتب ابتدائیه را در نهُ ولایت افغانستان می‌سازد

جاپان ۱۶۵ مکتب ابتدائیه را در نهُ ولایت افغانستان می‌سازد

author avatar
6 Sep 2024 - 11:46
جاپان ۱۶۵ مکتب ابتدائیه را در نهُ ولایت افغانستان می‌سازد
author avatar
6 Sep 2024 - 11:46

کابل (پژواک، ۱۶ سنبله ۱۴۰۳): سفیر جاپان در کابل گفته که کشورش ۳۰۰ هزار دالر را برای حفاظت از میراث‌های تاریخی افغانستان اختصاص داده و در نظر دارد تا ۱۶۵ مکتب ابتدائیه را در ۹ ولایت این کشور نیز اعمار نماید.

این اظهارات در خبرنامه‌یی که از سوی ارگ نشر شده، بیان گردیده‌است.

در خبرنامه آمده که روز گذشته مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رياست‌الوزرای افغانستان با تاکایوشی کورومایا، سفیر جاپان در کابل دیدار کرد.

منبع گفته، سفیر جاپان در کابل از مبارزۀ امارت اسلامی با مخدر مواد در افغانستان قدردانی کرده و افزوده که جاپان از قبل ۱۰ میلیون دالر را برای مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده‌است.

منبع افزوده، کورومایا گفته که جاپان برای حفاظت از میراث‌ها و آبدات تاریخی افغانستان و بلندبردن ظرفیت نهادهای مربوطۀ آن، می‌خواهد که در گام نخست ۳۰۰ هزار دالر امریکایی را برای موزیم ملی در کابل اختصاص دهد.

بربنیاد معلومات منبع، سفیر جاپان در کابل ضمن تاکید بر تقویت بیشتر روابط میان دو کشور گفته که  کشورش در نظر دارد تا ۱۶۵ مکتب ابتدائیه را در نُه ولایت افغانستان اعمار کند.

منبع به نقل از کورومایا افزوده، جاپان به ارزش‌های جامعۀ افغانی احترام دارد، توکیو پیشرفت‌های امارت اسلامی را زیر نظر دارد و در تلاش ایجاد روابط میان کشورهای گروه هفت «جی۷» و امارت اسلامی می‌باشد.

معاون سیاسی ریاست‌الوزراء روابط کابل و توکیو را بسیار مهم و به نفع دو طرف خوانده و ابراز امیدواری کرده تا تعهدات نشست سوم دوحه هرچه زودتر عملی شود.

وی افزوده که امارت اسلامی به‌عنوان یک «حکومت مسؤول» به تنهایی و بدون کمک کسی، به همه تعهدات خود عمل کرده‌است.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر