زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بانک جهانی در سه سال اخیر ۱.۷ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده‌است

بانک جهانی در سه سال اخیر ۱.۷ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده‌است

author avatar
29 Sep 2024 - 15:24
بانک جهانی در سه سال اخیر ۱.۷ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده‌است
author avatar
29 Sep 2024 - 15:24

ابل (پژواک، ۸ میزان ۱۴۰۳): بانک جهانی اعلام کرده که از اگست سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون، ۱.۷ میلیارد دالر به مردم افغانستان کمک کرده‌‍است.

این بانک در گزارشی نوشته‌است که این کمک‌ها با تمرکز بر ارایۀ خدمات برای زنان و دختران بوده و خارج از دسترسی امارت اسلامی انجام شده‌اند.

در گزارش آمده‌است که این بانک در دسمبر ۲۰۲۱، مبلغ ۲۸۰ میلیون دالر را از صندوق امانی تاب‌آوری افغانستان (ای‌آر‌تی‌اف)، به صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و برنامۀ جهانی غذا انتقال داده که بیش‌تر متمرکز بر رفع نیازهای صحی و غذایی اضطراری بوده‌است.

بانک جهانی گفته که از اپریل ۲۰۲۲ پروژۀ تاب‌آوری و معیشت جامعۀ افغانستان را با هدف ارایۀ فرصت‌های معیشتی و درآمدی برای یک میلیون خانواده در ۶۴۵۰ روستا در سراسر کشور به راه‌ انداخته‌است.

این بانک افزوده‌است که حدود ۹.۳ میلیون شهروند افغانستان در این مناطق در چارچوب این پروژه‌ها از خدمات اولیه مانند آب پاک، فاضلاب، و جاده‌های بازسازی شده بهره‌مند خواهند شد.

در گزارش بانک جهانی آمده که در می سال ۲۰۲۲ پروژۀ «واکنش اضطراری صحی» در افغانستان را در بیش از ۲هزار و۳۰۰ مرکز صحی در سراسر کشور به راه انداخت که هدف از آن ایمن‌سازی کامل ۲ میلیون کودک و توان‌مندسازی ۱.۲ میلیون زن برای زایمان در مراکز صحی بوده‌است.

این گزارش همچنین از تطبیق و اجرای پنج پروژۀ دیگر بانک جهانی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در افغانستان خبر داده‌است.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر