زبان

بهره‌برداری یک چک‌ديم در ولسوالی آب‌کمری بادغیس

نسرین سیدی

۲ سَرَطان ۱۴۰۵ - ۱۳:۱۷

Views: ۲

قلعهٔ‌نو (پژواک، ۲ سرطان ۱۴۰۵): مسئولان محلی در ولایت بادغیس می‌گویند که یک چک‌ديم در ولسوالی آب‌کمری این ولایت با هزینۀ ۱.۸ میلیون افغانی ساخته و به بهره‌برداری سپرده شده‌است.

رحیم‌الدین رحیمی، سخنگوی والی بادغیس می‌گوید‌کډ این چک‌ديم به هدف ذخیره‌سازی آب‌های موسمی ساخته شده و دارای بیش از ۲۳ متر طول و ظرفیت ذخیرۀ نزدیک به چهار هزار مترمکعب آب است.

به گفتۀ او، این پروژه با هزینۀ ۱.۸ میلیون افغانی تطبیق شده و نقش مهمی در مدیریت منابع آبی، جلوگیری از ضایعات آب‌های موسمی و حفاظت از زمین‌های زراعتی ایفا خواهد کرد.

وی افزود که این چکدم در تقویت منابع طبیعی و بهبود وضعیت زراعتی منطقه نیز تأثیر مثبت خواهد داشت.