کابل (پژواک، ۳ سرطان ۱۴۰۵): والی هرات در دیدار با رئیس کنسرسیوم توسعۀ خط آهن ایران در افغانستان، بر گسترش فعالیتها و افزایش ظرفیت انتقالات از طریق خط آهن خواف – هرات تأکید کردهاست.
در خبرنامۀ دفتر مقام ولایت هرات آمدهاست که شیخ اسلامجار، والی این ولایت دیروز با مصطفی رضایی، رئیس کنسرسیوم توسعۀ خط آهن ایران در افغانستان دیدار کردهاست.
والی هرات گفتهاست که خط آهن خواف–هرات یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی و تجاری میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران بهشمار میرود و افزودهاست که ایستگاه رباط پریان نیز در آیندهٔ نزدیک به بهرهبرداری سپرده خواهد شد.
وی از رئیس این کنسرسیوم خواستهاست تا حجم انتقال کالاهای تجاری از طریق این خط آهن را افزایش دهد و تأکید کردهاست که ادارۀ محلی هرات برای گسترش و تقویت این مسیر مهم ترانزیتی آمادهٔ هرگونه همکاری است.
در مقابل، مصطفی رضایی، رئیس کنسرسیوم توسعۀ خط آهن ایران در افغانستان، از همکاریهای ادارۀ محلی هرات قدردانی کرده و وعده دادهاست که در ماههای آینده ظرفیت انتقالات از این مسیر را به ۱۵۰ هزار تُن در ماه افزایش خواهد داد.
وی همچنان اطمینان دادهاست که روند انتقال و صادرات تولیدات و کالاهای تجاری افغانستان از طریق این خط آهن به سایر کشورها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.