زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در سال جاری در کندز تولیدات ماهی ۵۰ درصد افزایش یافته‌است

در سال جاری در کندز تولیدات ماهی ۵۰ درصد افزایش یافته‌است

author avatar
5 Nov 2022 - 12:32
در سال جاری در کندز تولیدات ماهی ۵۰ درصد افزایش یافته‌است
author avatar
5 Nov 2022 - 12:32

کندز (پژواک، ١٤ عقرب ۱۴۰۱): مسؤولان ریاست زراعت کندز می‌گویند که امسال در این ولایت ٤٥٠ تن ماهى توليد شده‌است که در مقايسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در همین حال، فارم‌داران ماهی در کندز می‌گویند که از یک‌ سو ماهی‌های وارداتی از کشورهای بیرونی بازار آنان را خراب کرده‌است و از سوی دیگر بلند رفتن قیمت مواد غذایی ماهی و عدم توجه حکومت بر کاروبار آنان اثر منفی گذاشته‌است.

نحیب‌الله حسن آمر مالداری و صحت حیوانی ریاست زراعت ولایت کندز به پژواک گفت که در یک سال گذشته فارم‌های ماهی بیشتر شده و تولیدات ماهی هم افزایش یافته‌است.

وی علت این کار را افزایش میزان علاقه‌مندی مردم به ماهی پروری می‌داند و می‌گوید که تلاش می‌کنند تا از طریق موسسات همکار و حکومت فارمداران را بیشتر حمایت کنند.

او افزود: «امسال از ٣٠٠ فارم در کندز ۴۵۰ تُن ماهی به‌دست امده و اگر با سال قبلی مقایسه شود، ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.»

حسن، علت افزایش در تولیدات ماهی را توزیع مواد غذایی، ایجاد سهولت‌ها در تهیۀ اکسیجن و توجه حکومت به فارم‌داران می داند.

از سوی دیگر، فارم‌داران ماهی در کندز بهای بلند مواد غذای ماهی و واردات ماهی از بیرون را چالش جدی در برابر شان عنوان می‌کنند.

عطاءالله سالارزی مسؤول اتحادیۀ ماهی پروری کندز می‌گوید که حکومت پیشین هم به فارم‌های ماهی پروری هیچ توجه نه‌کرده بود اما حکومت فعلی باید توجه جدی نماید.

وی گفت: «فارم‌داران کندز دو مشکل عمده دارند که از آن رنج می‌برند؛ این است که قیمت مواد خوراکه ماهی بلند رفته است و مشکل دیگر نداشتن ماشین اکسیجن است که به ماشین‌های اکسیجن خیلی ضرورت داریم.»

شماری دیگر از فارمداران نیز خواهان حمایت حکومت و مؤسسات مددرسان در این راستا هستند.

مسؤولان آمریت مالداری و صحت حیوانی کندز می‌گویند که کیفیت ماهیان که در فارم‌های کندز تولید می‌شود، به مراتب بالاتر از ماهی‌های وارداتی است و از امیدواری‌ها برای خود‌کفایی ولایت کندز از لحاظ تولید گوشت ماهی سخن می‌گویند.

Views: 66

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر