زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس محکمه تخار: در يک سال گذشته بیش از ۴۰ تن در این ولایت دره زده شده‌اند

رئیس محکمه تخار: در يک سال گذشته بیش از ۴۰ تن در این ولایت دره زده شده‌اند

author avatar
22 Nov 2022 - 14:34
رئیس محکمه تخار: در يک سال گذشته بیش از ۴۰ تن در این ولایت دره زده شده‌اند
author avatar
22 Nov 2022 - 14:34

تالقان (پژواک، اول قوس ۱۴۰۱): رئیس محکمۀ استیناف تخار می‌گوید، در یک سال گذشته، به هدف تطبیق حدود شرعی، بیش از ۴۰ تن در این ولایت، دره زده شده‌اند.

مولوی محمدصابر حنفی رئیس محکمۀ تخار امروز به آژانس خبری پژواک گفت، افرادی که دست به انجام اعمال زنا، دزدی و فرار از منزل می زنند، باید حدود شرعی بر آن‌ها تطبیق گردد.

حنفی می افزاید که ۱۹ تن از این افراد که شامل ۱۰ مرد و ۹ زن می شدند، دو هفته پیش در مسجد جامع شهر تالقان هر یک ٣٩-٣٩ دره زده شدند و تعداد دیگر این افراد در روزهای عید قربان و فطر، دره زده شده بودند.

به نقل از رئیس محکمۀ تخار، این افراد پس از تکمیل بررسی ها و ثابت شدن آن‌ها به عنوان مجرم، حدود شرعی بر آن‌ها تطبیق شده است.

به گفتۀ او، یکی از مکلفیت های حکومت اسلامی، تطبیق احکام شرعی بالای افراد مجرم و آلوده به فساد می‌باشد تا جامعه و مردم دست از فساد و منکرات بردارند.

در همین حال، برخی از باشنده گان تخار از تطبیق حدود شرعی استقبال نموده بر تطبیق یکسان حدود شرعی بالای همه افراد تاکید دارند.

عبدالبصیر باشندۀ تالقان می گوید، اگر حدود شرعی بالای همه یکسان تطبیق گردد، سطح جرایم کاهش پیدا می کند و هیچ کسی جرائت انجام کارهای ناشایست را در جامعه نمی داشته باشد.

او تاکید دارد که مسؤولان مطابق قوانین الهی حدود شرعی را بالای همه باید یکسان تطبیق نمایند.

این در حالی است که رهبر امارت اسلامی پیش از این نیز در دیدار با شماری از قاضیان تاکید بر تطبیق حدود شرعی بالای مجرمین پس از بررسی دوسیه های آن‌ها کرده بود.

Views: 48

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر